Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 Mei 2012

SILA JELASKAN PEMBACA TIDAK FAHAM




INI CONTOH SATU KUMPULAN





PENIAGA DEMO TUNTUT GANTU RUGI DARI BERSIH
- mkini

Sekumpulan peniaga ibu kota hari ini berkumpul di hadapan Kompleks Pertama di pusat bandar raya bagi menuntut pampasan dan ganti rugi kerana didakwa kerugian susulan perhimpunan BERSIH 3.0 pada Sabtu lalu.

Peniaga sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman, Masjid India, Sogo, Kompleks Pertama dan Campbell hadir menuntut pampasan tersebut dan membantah perhimpunan BERSIH diadakan di kawasan mereka selepas ini.

"Kami peniaga, tidak mahu BERSIH ini dijadikan acara di hadapan tempat perniagaan kami. Ia dibuat, dan telah menjejaskan perniagaan kami.

"Kami tetap menolak BERSIH (siri) satu, dua, tiga dan empat. Kami akan menentang BERSIH atau pihak yang mengganggu ketenteraman hingga ke darah titisan terakhir," kata peniaga Ikhlas Ridzuan.

Bahkan, beliau yang berniaga di Kompleks Pertama sejak 36 tahun lalu, turut menempelak perhimpunan BERSIH dengan menyifatkannya sebagai 'busuk'.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit...HANYA ADA SATU SOALAN SAHAJA... kah kah kah..

kah kah kah..JAWAB SOALAN INI DAHULU.... kah kah kah...

woit... SEKUMPULAN PENIAGA INI APA MAKNANYA?.... kah kah kah..

kah kah kah..ADA KAH 300 ORANG?.... ATAU 3,000 ORANG?.... kah kah kah..

kah kah kah..ATAU 300 RIBU ORANG?.... BIAR JELAS DAN TERANG... kah kah kah...

woit.. SATU KUMPULAN JUMLAHNYA BERAPA... kah kah kah

kah kah kah..ADA BERAPA BANYAK YANG KUMPUL KUMPUL..... kah kah kah



APA ITU RABU : RADIO BANGSAR UTAMA

rabu ialah stesen radio internet
rabu ialah stesen radio melawan
rabu ialah stesen radio melanggar
rabu ialah stesen radio cool
rabu ialah stesen radio chic
rabu ialah stesen radio radikal

layari sekarang:
www.radiobangsarutama.blogspot.com

pada minggu ini
setiap malam dari jam 9.00 malam
siaran terus menerus
tentang bersih

dari rabu akan dapat didengari:
berita bersih
berita menghasut
berita terkini


dari rabu akan berkumnadang:
lagu punk rock
lagu rock klasik
lagu rock kapak
lagu metal
lagu perjuangan
lagu melawan
lagu sosialis
lagu komunis
lagu lagu perjuangan dari seluruh dunia

sesekali lagu mat bunga
sesekali lagu mat jiwang

NOTA:
untuk mengiklankan program
untuk berhubung
untuk membuat bantahan
untuk memberi komen
untuk mengutuk
untuk mencaci
untuk membodek

sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



11 ulasan:

mek berkata...

jangan lebong la.
siapa suruh tak buka kedai?
kedai makan di jalan tuanku abdul rahman tu dari pukul 6 pagi dah penuh & pelanggan tak putus2 sampai petang.

Tanpa Nama berkata...

Untung senyap2 je. Mungkin juga sebab tamak n nak bodek, pura2 rugi n mintak pampasan. Kiri kanan makan.

karipap berkata...

Contoh peniaga melayu yg berjaya meniaga buloh kasap, HILANG HUJUNG PANGKAL LESAP. 36tahun niaga tak untung, tutup kedai la wei, pegi makan gaji.

orangkasai berkata...

yang penakut tak tentu kalu pasai apa? mamak yg berani meniaga untung lebih dari sebulan berniaga....tanya mamak ni....kalau bersih tiap-tiap bulan tentu dia setuju....

Tanpa Nama berkata...

hehehehhe....ada ke peniaga melayu kat kl tu????

aku tengok semua kedai cina yg punya!!!

kalo setakat meniaga kereta sorong, jgn ler nak lebong!!!!

peniaga cina tak bising pon!!!!

kalo tak ada provokasi, semua peniaga bleh untung berlipat ganda...

Tanpa Nama berkata...

kalau tak mau BERSIH

Kita.....

REVOLUSI terus

baru ada akai...

minta baik-baik dipukul,dipijak
alang-alang menyeluk perkasam
biar masam terus,lawan tetap lawan

Tanpa Nama berkata...

harahjadah punya peniaga,BERSIH hanya mahu pilihanraya adil untuk masa hadapan n generasi bangsa malaysia juga generasi peniaga malaysia,kalau ko tak setuju takpe,jangan jadi bangang,otak peniaga ni dah penoh radioaktif, tu pasal sokong KOTOR UM'por'NO,kah,kah,kah,kah

suarakyat berkata...

Selesai main kejar2 ngan polis masa bersih 3 aku singgah kedai dipuduraya..nk beli air..haus..bk peti sejuk semua air yg dijual x sejuk..makcik yg jual tu pun bgtau..air habis diikk..kena serbu..org beli..wah untung besarla makcik cam ni..aah jawabnye..tp td pihak puduraya tutup pintu..klu x lg untung..

Tanpa Nama berkata...

Mungkin dia seorang kumpulan yang meniaga mengelap & mengilapkan kasut di tepi jln. Dia rugi hr tu tu sbb dia tutup bisnisnya sbb takut terpijak olh org ramai..kik..kik...kik.,

neo berkata...

ini BABI punya olang...

Tanpa Nama berkata...

Peniaga ni rugi banyak sangat ka? 1k? 2k? 10k atau lebih sehari. Depa ni semua ada.declare sales tax ke atau income tax? Rasa2 nya pihak LHDN kena buat survey kat semua peniaga2 ni. Kalau setakat rugi 50 atau seratus, diam ajer la... LHDN, do your job guys. Saya ni setiap bulan kena PCB tak pernah miss. LHDN pergi tanya pekedai2 ni semua berapa kerugian mereka dan lepas tu sutuh dep isi declaration forms.