Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 Mei 2012

LAGI RAKYAT BANGUN BERDEMO - KALI INI DI JOHOR



KOMENTAR TUKAR TIUB


siapa cukong yang akan dapat tanah ini?
bagimana cukong daoat tanah?
bagiamana orang kampong hilang tanah?

bagaimana cukong kerjasama dengan raja gopal rompak tanah
bagaimana cukong jadikan gerombolan barua untuk rompak tanah

ajenda tanah ini cukup popular
ajenda tanah ini adalah ajenda yang akan merebak
ajenda tanah ini kalau di urut dengan rapi
akan menjamin keruntuhan gerombolan



SIAPA CUKONG INI?







HIMPUNAN TANAH RAKYAT DI JOHOR
-harakah daily

Hari ini 5 Mei bakal mencipta sejarah. Dijangkakan 30 ribu rakyat, bermula jam 1.45 tenghari; bakal membanjiri Dataran Plaza Angsana Johor Bharu. Kehangatan Himpunan Bersih 3.0 yang dihadiri 250,000 rakyat akan bersambung ke Negeri Johor; kubu terkuat Barisan Nasional.

Isu Pulau Batu Putih, Penyenaraian Felda Global Venture ke Bursa Malaysia, penyerahan tanah KTM Tanjung Pagar, masadepan Penduduk Pengerang disebabkan projek Pembangunan Bersepadu Petrokimia, perampasan tanah rakyat, perobohan rumah Peneroka Bandar dan siri-siri kezaliman terhadap rakyat bakal dizahirkan dalam himpunan terbesar di Selatan tanahair.

Suara rakyat adalah suara keramat. Terlalu lama rakyat bersabar. Tangisan dan derita rakyat tidak dipeduli kerajaan BN yang terus2an merampas tanah rakyat. Sudah kering air mata rakyat. Laporan Polis sudah, hantar memorandum pun sudah. Apa kesudahannya?

Berkorban rakyat hingga ke Parlimen dan Putrajaya mencari pemimpin mereka. Tiada yang sudi bertemu muka.

Mana janji pemimpin BN, apa yang telah dilakukan oleh Wakil Rakyat mereka?

Kini, Plaza Angsana akan menerima ' tetamu yang paling ramai'. Selamat Datang kepada pencinta kebenaran dan teman-teman seluruh negara. Kita tamatkan keangkuhan dan kesombongan Kerajaan BN di Johor.

Ini perhimpunan Aman. Kita bukan nak bermusuh dengan polis. Kita mahu beri isyarat kepada Kerajaan BN. Selesaikan segera masalah rakyat....atau Kerajaan BN bakal berkubur selepas PRU 13!


NOTA:
radio bangsar utama
akan membuat laporan tentang
perhimpunan di plaza angsana


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dr M: Anwar-Nik Aziz planning to topple government through ‘Bersih-type’ demo

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dr-m-anwar-nik-aziz-planning-to-topple-government-through-bersih-type-demo/

Kesian Mamak Kerala masih MIMPI....
Kita nak tolak UMNGOK-BN, memang betul.....lah "we wish to CHANGE you and the cronies"...kah....kah...kah........

Kesian Mamak Kerala masih BODOH....
Kita nak tolak UMNGOK-BN, memang korekk...korekk...korekklah "this is our right to CHANGE any unwanted political party"...kah....kah...kah........

Kesian Mamak Kerala masih BANGANG....
Kita nak tolak UMNGOK-BN, memang perlu lah "we DON'T to be fool any more"...kah....kah...kah........


TO KEEP YOU IS OUR PROBLEM !
TO KEEP YOU IS OUR MISTAKE !
TO KEEP YOU IS OUR PAIN !


WE DON"T NEED IDIOTS TO RUN OUR COUNTRY
WE DON"T NEED CROOKS TO RUN OUR COUNTRY
WE DON"T NEED THIEVES TO RUN OUR COUNTRY



ONE AND FOR ALL, WE HAVE DECIDED TO FLUSH YOU AND THE REGIME OUT FROM RAKYAT VICINITY !


“Civil disobedience is not our problem. Our problem is civil obedience. Our problem is that people all over the world have obeyed the dictates of leaders…and millions have been killed because of this obedience…Our problem is that people are obedient allover the world in the face of poverty and starvation and stupidity, and war, and cruelty. Our problem is that people are obedient while the jails are full of petty thieves… (and) the grand thieves are running the country. That’s our problem.”
― Howard Zinn
.

Tanpa Nama berkata...

1.kah!kah!kah!
2.nak harap pilihanraya!!dah dijangka akan kalah!!
3.dok harap buat demo jee lah!!itu pun berapa kerat je yang buat demo!!30,0000 kata 300 0000!!
4.dah senja!tua!puuuun dok syok sendiri!!orang lain waktu senja begini ada anak cucu!!berjamaah kat masjid atau surau!!yang ko!!mati meragamla jawabnya TT oiiiiiii!!!jadi hamba komunis!!!!!

Tanpa Nama berkata...

KALI ini bantahan/bangkangan/protes/selaran/rasa marah/rasa jelek/tindakan demo harus difokuskan/ditujukan kepada UMNO yang mempengaruhi semua keputusan yang menguntungkan elit UMNO dan bukannya rakyat. Tolak/bungakn/hapuskan/bungkamkan kepimpinan GEROMBOLAN UMNO
Jangan salahkan Polis/Pegawai Daerah, mereka kena ikut arahan UMNIO

Tanpa Nama berkata...

KALI ini bantahan/bangkangan/protes/selaran/rasa marah/rasa jelek/tindakan demo harus difokuskan/ditujukan kepada UMNO yang mempengaruhi semua keputusan yang menguntungkan elit UMNO dan bukannya rakyat. Tolak/bungakn/hapuskan/bungkamkan kepimpinan GEROMBOLAN UMNO
Jangan salahkan Polis/Pegawai Daerah, mereka kena ikut arahan UMNIO

Tanpa Nama berkata...

1. Kau ketawakan diri kau sendiri kena tipu dgn gerombolan dan raja gopal? kah kah kah

2. PRU akan kalah kerana kau main elat, cuba main betul2...

3. Tak pe, walau pun tak dtg 300 ribu, walau pun yg dtg hanya 3 org, yg penting itu lah benih yg di semai, pasti akan dpt di tuai, tak tahun ni, tahun depan, atau pun abad akan datang, yg pasti gerombolan pewaris British tumbang.. Bukti nya di depan mata, siapa sangka Johor yg dahulu nya Darul UMNIO, yg hadhir ceramah pembangkang adalah 5, 6 org, sekarang? fuuuhhhh tumbang 2 ekor lembu pun tak cukup.

4. Biar lah, seorg pejuang tak akan berhenti sampai ke akhir hayat, apa lah sgt setakat usia tua, kalau meninggal, akan ada buah tangan utk di kenang, menghancur kemungkaran tak kurang hebat dari sentiasa berjemaah di surau tapi membiarkan kemungkaran di depan mata. Bravo TT, baik jadi hamba komunis, yg perihatin pada rakyat marhaen dari jadi hamba kapitalis penindas yg memntingkan keuntungan tembolok sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Pencacai masih mimpi lagi TT.....biarkan biarkan biarkan siluncai tercun ngan labu2 UMNO/BN....tanah2 dah disapu dek Lim hang tinggal apa syok jadi tuan tanah kedaung sedaq2 dah papa kedana....terjunlah labu.....

Tanpa Nama berkata...

Wahai tuan hamba tanpa nama 05:09PM
Kalu mung nok tunjuk baik bukan disini tempat nye..
Nungg...mung gi lh jumpe chua soi lek ke saiful ke beri nasihat mcm mana nak jd baik..
Sekurang2nya mung dapat duit...
Mung nasihat kat blog TT tk ada gunanye..buang current tnb je nk power up broadband mung..
Blog TT untuk orang2 yang jahat mcm aku je.. Org2 baik mcm mung tu jangan masuk nanti rosak akidah menyusahkn asang ali nanti nk betulkn akidah mung....ada faham!!!!????..

Dah besar berbulu lebat tp kepala kote masih dok rok cetong lg...

bengkak berkata...

Kahkahkah..kalau rasa baik sgt hang pi baca blog papagomol tu la. Buleh stim2 sket sebab banyk gambar lucah kat situ. Kat sini semua haluan kiri..org jahat2 belaka..kahkahkah