Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Mei 2012

TOKAN SUNNAH WAL RASUAH - JUAL CANDU LAGI




KOMENTAR DARI TUKAR TIUB


tak payah laaa jual ugama
dah letih laaa dengar tokan jual agama ini

tak payah tipu orang melayu
tak payah kelentong orang melayu

jangan bodohkan orang melayu
jangan bangangkan orang melayu

hentikanlaaa kerja membodek
carilaaaa kerja yang lain
hina sangat cari makan
sebagai tokan jual agama

ada modal buat sangkar ikan patin di sungai pahang
ada modal buka warong di jengka
amat hina cari makan dengan jual agama

jual cakap cakap bahasa arab ini
dah ramai orang tahu
ini trik lama
hentikanlaaaa

anak muda dah bosan!

TOKAN SUNNAH WAL RASUAH JUAL CANDU







HATI - HATI PERTIKAI PANDANGAN MAJLIS FATWA : MUFTI
- meloya

PEKAN 13 Mei - Tindakan mempertikaikan fatwa mengharamkan rusuhan jalanan seperti Bersih 3.0 dilihat seperti menidakkan sumber hukum termasuk ayat al-Quran yang menjadi rujukan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia.

Mufti Pahang, Abdul Rahman Osman berkata, keputusan berkenaan dibuat setelah perbincangan menyeluruh para ulama dalam jawatankuasa tersebut berdasarkan sumber hukum yang mengharamkan perbuatan menghuru-harakan negara.

"Fatwa yang diberikan dibuat kajian terlebih dahulu kemudian dibincangkan di kalangan ulama yang dilantik termasuk pakar universiti dengan merujuk ayat-ayat al-Quran dan hadis. Kalau kita menidakkan keputusan ini bererti kita menidakkan al-Quran, hadis dan syariat itu sendiri.

"Seolah-olah kita cuba untuk meragukan umat tentang pandangan ulama iaitu mufti dalam kes ini. Makna sekarang orang tak percaya kepada mufti dan mereka yang sebarkan keraguan kepada mufti itu akhirnya akan menyebabkan orang tak akan hormat pada agama,'' katanya ketika ditemui pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Justeru tegas Abdul Rahman, kecenderungan pihak tertentu untuk menggerakkan perhimpunan jalanan ala `Arab Spring' di negara ini bagi menggulingkan kerajaan adalah haram kerana Islam agama yang menyeru umatnya mentaati pemerintah dan mementingkan jamaah. - MELOYA


SEKARANG JAM 3.00 PETANG AHAD 13 MEI 2012

radio bangsar utama
sedang mwembuat
laporan terus menerus
dari demo anti tol

laporan dari baru tiga
lebih persekutuan
kuala lumpur klang


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




8 ulasan:

zeff berkata...

mufti tanak annouce fart-wa mghalalkn rasuah, riba, judi, arak mahupun cheonging?

Tanpa Nama berkata...

mufti makan gaji. saudara ingat saudara seorang ke akan menuju ke surga. tegur lah rasuah menteri2 dan kroni tu.baru orang hormat mufti ni

Tanpa Nama berkata...

tak habis2 lagi ke abdul rahman alpukimak alcibai allancau?
sudahla tu haramjadah ooi....
carilah perbuatan yg boleh dekat dgn tuhan.....
akhir kata kepala butuh la lu.....
kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

ASB pun boleh halal.. inikan pulak isu haramkan berdemo.. kacang la brader..

kampong lad berkata...

cuma tak percaya pada mufti saja, bukan tak percaya & hormat pada agama. quran suruh umat islam taat pada allah & rasul...mufti tak disebut pun....jeles ka?

Tanpa Nama berkata...

mufti ahli umno kot...xpun ahli mic

Tanpa Nama berkata...

kikikiki..dorang nak semua cium tangan dorang la tu..wat stail amik berkat..ramai tokan2 agama suka cara camtu..tokan agama pembangkang pun ada gak feel camtu..

nak berada di tempat mulia sebenarnya dorang tu..tau sangat niat dorang..tapi takkan nak cakap depan2 kan..kena la wat stail tawadduk bagi nampak suci sikit..padahal dalam hati sbenarnya seronok je..

tipu la klao tak seronok orang cium tangan..

mintak speaking english skit brani tak berani..kalo boleh speaking english, jgn kata cium tangan, cium kaki pun gua sanggup.

laksamana bentan berkata...

Pundek! Syaitan bisu jual agama!