Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Ogos 2012

SELAMAT BERBUKA PUASA





IMPORTED FROM CHOW KIT ROAD






NOTA:
aku juga
sudah beli
buah kurma
dari amerika
merah dan kurang manis







SELAMAT BERBUKA PUASA

hari redup
aku tak keluar rumah
isnin adalah hari dateline untuk sk
maka dari awal pagi sudah berjihad

hampir jam 4:00 baru selesai

kemudian tidoor kerana terlalu letih

petang ini aku tak masak
tapi spesial
kerana kelmarin
aku singgah di melaka
ha hah
ha ha
ketika semua memandang tv
sibuk dengan bik mama di london
aku dalam kedai nyonya
bersembang panjang dengan
satu keluarga 8 keturunan dari china
nanti aku ceriat

POPIAH NYONYA MELAKA



aku bebuka puasa kedai nyonya ini
kedai ditanggung sendiri
aku kueh popiah basah
ada kueh manis
aku minum air suam saja

UNTUK MAKAN:
gulai nangka
sambal udang petai
telor cincalok
otak otak
ayam bah keras
sayur kacang botol
tahu sdengan udang

GULAI NANGKA NYONYA MELAKA


ha ha kedai ini
undnagnya lebih banyak
dari petai

kami 5 orang tak habis
aku bungkus
gulai nangka
ayam
dan popiah
semuanya aku pansakan untuk [etang ini

ASSAM PEDAS BUKIT KATIL


kemudian 3 km dari tol
di bukit katil
aku beli assam pedas
kedai ini pernah aku datangi
dahulu dengan pak samad
jadi minah cun pelayan kedai ini
kenal dengan aku

aku ajak dia kahwin
dia hanya ketawa saje
inilah kesah cinta aku di melaka
masa aku ajak
aku dah nak masuk dalam kereta
apa nak buat tak ada nasib

selamat berbuka puasa!




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kasihan kau, Sham. gagal mengajak gadis Bkt Katil untuk ke katil kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bukan ke kurma amerika tak halal??

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hiSHAMUDDIN RAIS PENGECUT CABUT LARI berkata...<-- BUKTI MANA BUKTI??-->> aku ajak dia kahwin
dia hanya ketawa saje
inilah kesah cinta aku di melaka
masa aku ajak
aku dah nak masuk dalam kereta
apa nak buat tak ada nasib <<- KAH2 KAH KAH!! INI LAH STATEMENT PALING JUJUR DARI LOBAI TT, EKAU TAKDO SKILL MENGURAT KO LOBAI..?? KAH2 KAH KAH..

Tanpa Nama berkata...

hehe, tt pun gagalis juga. tp gagalis yg berusaha.. hehehe

Tanpa Nama berkata...

TT.. TT, mana boleh main ajak kawin gitu je.. apa dia janda?
Tunjokla sikit kemachoan tu, jumpa wali dia. Dapat kalu, asam podeh hari2 ko jang. Nampak sodap asam podeh tuuu..!

Tanpa Nama berkata...

Maaf cakap bro, rasanya bro isham dah salah konsep tentang bulan puasa, bulan puasa untuk melatih diri kita mengawal hawa nafsu termasuk nafsu makan bukannya makan mengikut hawa nafsu, makan mengikut hawa nafsu bukan bermakna makan dengan banyak saja tapi hendak makan semua jenis makanan mengikut tekak, seharusnya kita makan apa yang biasa kita makan masa tidak puasa barulah kita memenuhi tuntutan puasa, tak nafikan bulan puasa ni asyik teragak nak makan macam-macam jangan kita ikutkan, ada komentar yang tak bersetuju tapi kita sebagai umat Islam wajib ingat-mengingati antara satu sama lain, bagi saya tak pergi pun pasar ramadan sebab bila pergi memang akan beli macam-macam tapi bila buka tak makan pun semua tu, makan nasi dengan sardin saja, jadi membazir. salam ramadan

Tanpa Nama berkata...

bro hisham....

kakakaka...pandai hang nooo...tang orang lain hang belasah depa gagalist...kena kat hang jadi nasib badan saja...hampeh...

apakata hang letak nama hang sendiri dlm senarai gagalist lepas nih...kakakaka

-tepeng-

ri-82 berkata...

msti lu lepak kat asam pdas berkat salam kt bukit katil..lu nk makan asam pdas ke nk makan ali rustam?hahaha

bengkak berkata...

masa aku ajak
aku dah nak masuk dalam kereta...


kahkahkah...nyata lu seorang gagalist bro! kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ko try lg tt p kedai gal cun tu. Sembang lame sket ngn die. Mesti ko bley tt. Org melake pandai masak woooooo..hehe.

Tanpa Nama berkata...

kah! kah! kah! tt nie suka provok orang la... kesian kawan yang termakan provoke tt... sampai melatah tak tentu hala...

Tanpa Nama berkata...

bro TT...kedai depan Dewan BN bukit katil tu ker??kalau betul,gua pun penah makan kat sana..sorang awek tu memang cun..kedai tu jual air tebu,kuih-kuih...tapai pun ade..lepas ni leh buat "jalan-jalan cari awek" pulak...kahkahkah....vote kedai mana yang mempunyai awek paling cun.,...kahkahkah....