Rabu, 26 September 2012

KITA BERDEMO AHAD PAGI - SILA DATANG BUAT RAMAI





KOMENTAR TUKAR TIUB
tanah orang kampong terus dirembat
orang kampong terus kena tipu
kali ini himpunan hijau akan mengajar
orang ramai tentang cara berdemo
cara bangun  melawan
himpunan hijau ajar orang ramai jadi berani

 SEMUA DI JEMPUT DATANG PAGI AHAD
demo himpunan hijau
demo telah jadi budaya kita


28,000 dijangka turun berdemo Ahad ini bantah projek Pengerang

KUALA LUMPUR 25 September: Seramai 28,000 penduduk daripada 10 kampung dijangka akan turun berdemo dalam Himpunan Hijau Lestari Pengerang Ahad ini ekoran tidak berpuas hati tindakan kerajaan Umno BN merampas tanah penduduk untuk Projek Kompleks Bersepadu Petroleum Pengerang (PIPC).
Himpunan aman yang bakal diadakan di Dataran Sungai Rengit itu bertujuan menarik perhatian pihak bertanggungjawab terhadap nasib penduduk susulan kerajaan negeri tidak mempedulikan rintihan mereka.
INI PENGERANG STYLE JAMIN TAK BOSAN
Pengerusi Himpunan Hijau Lestari Pengerang, Anis Afida Azli berkata, banyak usaha yang dilakukan penduduk bagi meluahkan pandangan masyarakat, namun hasilnya negatif.
“Kami telah menghantar memorandum kepada Unit Pembangunan Ekonomi Negeri Johor, Dewan  Undangan Negeri dan Suhakam (Suruhanjaya Hak Asasi Manusia), namun tindak balas yang diberikan kerjaan negeri tidak memuaskan


sila lihat jadual
untuk naik bas di johor
ke tempat demo

2 ulasan:

Pro_Pembaharuan berkata...

Ish. Ada rasa sedikit susah hati lah! Kerana, ketika Bersih 3.0, banyak warga turun KL... kini ketika diorang perlukan orang turun Pangerang, aku pulak poket kempis gaji masuk lambat lagi... apatah lagi duit geran... tenuk!

Ada orang melayu tanya, sengsara apakah kita di malaysia ni? Diorang tidak sedar, gaji cukup makan sebenarnya sudah boleh dikira sengsara! Punyalah sebati dalam diri dengan kesusahan, tidak sedar lansung yang poket kempes adalah kesengsaraan! Ini semua kerja UMNO tungau! Paling tungau adalah orang yang menyokong UMNO!

Tanpa Nama berkata...

Turun sokong kkwn kt pengerang ni..lwn ttp lwn lwn smpi menang