Selasa, 27 November 2012

PEMBERONTAKAN MELAYU MELAWAN RAJA MELAYU 50 TAHUN DAHULU



RADIO BANGSAR UTAMA
AKAN MEMBUAT SIARAN LANGSUNG
UNTUK WARGA SABAH  
UNTUK WARGA SARAWAK
UNTUK WARGA BERUNAI
LAYARI UNTUK MENDENGAR 
BABAK SEJARAH PERLAWANAN
RAKYAT KALIMANTAN UTARA


SEMPENA 50 TAHUN
'PEMBERONTAKAN BRUNEI 8 DISEMBER 1962'

8 Disember 2012 (Sabtu)
9:00 malam
Madrasah Tarbiyah
Kampung Banda Dalam

Osman Latif (Parti Rakyat Berunai)
Ishak Surin (Parti Rakyat Malaya)
Tarmizi Mohd Jam (Moderator)

Semua dijemput hadir.


RAKYAT BERUNAI BANGUN 
MELAWAN BRITISH
 INI PEMBERONTAKAN 12 JANUARI
MEMBERONTAK KERANA DI TIPU
MEMBERONTAK KERANA DI BODOHAHKAN



-------------

2 ulasan:

didi kota belud berkata...

AYUK..KRAPAK BRUNAI KITAK......ATU BULI BAH JADI INSPIRASI TAH ANAK ANAK MUDA ATUK....JANGAN KAWAN UMNO...UMNO ANAK BAUTAHK......BASAR BAUTAHK NYAK,ASIK MANIPU..NDAK DAH LAIN MANIPIU SAJA KARAJA IA TUK......INDAK MALU KAN....?????...UMNO JUGA PARTI PAMIHIR...MAKAN LANDIR....HAHAHAHAHAHAAAA....NGAM KAH KRAPAK AKUK TUK...HAHAHAAHAHAHAH...KALAU NGAM TAKAN 1........????

Tanpa Nama berkata...

1.Hanya parti yang lemah dan ketakutan sahaja akan bercerita tentang parti orang lain.

2.Umno sama juga dengan kanak-kanak yang ketakutan hantu altantuya. Dia akan bercerita panjang tentang hantu kerana takut hantu. Bila kanak2 takut hantu, dia akan jadi lebih tak tentu hala dan mudah kjatuh tergolek dog.

3.Parti yang baik ialah parti yang mengakui kelemahan dan mencari jalan penyelesaian bersama ahli terutamanya dalam mesyuarat. Ini tidak sempat dilakukan oleh umno.

4. Apa yang diperkatakan oleh Muhidin hanyalah JANGKAAN!! Jangkaan itu ditimbulkan oleh muhidin kerana dia takut umno tergolek dog. Sama dengan anak kecik yang takut kena cekik hantu altantuya.

5. Apapun, yang jelas kelihatan PR lebih mampu memenangi hati rakyat dengan polisi akan menurunkan harga minyak, menghapuskan tol, pendidikan percuma sepenuhnya dan lain-lain. Jika "negara akan bengkrap' dijadikan alasan untuk menjalankan polisi itu, eloklah UBN serah putrajaya kat PR supaya negara tak bangkrup.