Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 4 Disember 2012

SATU LAGI PROJEK NAK KAYAKAN KRONI





 KOMENTAR TUKAR TIUB
dolah badawi dikatakan alim
dolah badawi dikatakan sembahyang tak tinggal
dolah badawi dikatakan telah ke mekah
dolah badawi dikatakan mister clean
dolah badawai dikatakan anak cucu alim ulamak
dolah badawi dikatakan imam sembahyang

jelas dalam rancangan mengkayakan kaum keluarga
jelas dalam rancangan mengkayakan para kroni
agama
budi bahasa
alim ulamak
bangsa keturunan
rokok sujud
kening hitam legam
semua tak masuk kira

kerana dalam sistem kapitalis
 yang menjadi kemudi ialah harta kekayaan
yang menjadi kemudi ialah keuntungan


DENGAN RINGGIT 
KITA MENYEMBAH

PKR dakwa keluarga Pak Lah terlibat dalam pembekalan meter elektonik TNB

Oleh Mohd Farhan Darwis
December 04, 2012
KUALA LUMPUR, 3 Dis — PKR hari ini mendakwa keluarga bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi terlibat dalam pembekalan meter melalui program penggantian meter analog kepada elektronik Tenaga Nasional Berhad (TNB).
Pengerusi Biro Pelaburan PKR, Wong Chen berkata, syarikat Obata-Ambak Holdings Sdn Bhd yang dimiliki Noor Asiah Mahmood, adik kepada isteri pertama Abdullah, Allahyarhmah Tun Endon Mahmood, memiliki 15 peratus pegangan saham dalam Malaysian Intelligence Meters Sdn Bhd, salah sebuah daripada lima syarikat yang membekalkan meter elektronik tersebut kepada TNB.
Beliau turut berkata, program yang dihentikan sementara waktu atas arahan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau, dan Air (KeeTha) Datuk Seri Peter Chin Fah Kui pada Oktober lalu menunjukkan pengguna akan membayar sebanyak RM6.88 bilion kepada keuntungan TNB dalam tempoh 10 tahun.
“Kajian kami menunjukkan TNB mempunyai 8.03 juta pengguna sekarang ini dan harga purata setiap meter berharga RM250.
“Justeru itu, program ini berpotensi mencapai sehingga RM2 bilion.

“Untuk tahun kewangan 2012, hasil TNB daripada semua pengguna adalah RM34.4 bilion.
“Jika meter elektronik ini memberi peningkatan konservatif dua peratus, beban tambahan pengguna adalah sebanyak RM688 juta setahun.



----------

10 ulasan:

didi penang berkata...

mmmm kalau dah bela jin beginilah jadinya........?????

Bekas Penyembah Batu Hitam berkata...

Saya tidak mempersalahkan TT jikalau TT mahu menjadi atheist atau agnostic sebab sudah terbukti bahawa penjual agama menggunakan agama untuk memperkayakan diri sendiri, anak-beranak, dan kroni dan menggunakan agama untuk memperbodohkan Bani Melayu. Kononnya mereka adalah ulamak tetapi sebenarnya ular didalam semak.
Kononnya mereka adalah ketua agama batu hitam tetapi sebenarnya mereka adalah free loaders.

Bani Melayu sebenarnya bukanlah penyembah Allah Yang Maha Esa tetapi penyembah batu hitam. Hati mereka hitam dan busuk macam Reezal Naina Merican.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..anak beranak dia lagi? adoi! Mmg betul-betul Mr.Clean la..Semua projek dorang sapu..Sapu sampai licin..tu psl nama Mr.Clean..hahaha

Nan berkata...

Ini bukanlah projek kroni. Kalau projek kroni aku potong telinga dan terjun sungai pahang.

Amah Indonesia berkata...

Bro TT,

Apa yang awak expose memang betul. Hari ini kerajaan Indonesia menasihatkan rakyat Indonesia yang ingin bekerja sebagai amah agar menjauhi Malaysia.

Mengapakah pemerintah negara kita selalu mendabik dada bahawa negara kita Islamik dan kita harus bekerjasama dengan Indonesia kerana kita sesama Islam dan serumpun bangsa tetapi pemerintah dan rakyat Indonesia tidak ambil pot samada kita seagama atau sebangsa? Bila kita curi tarian dan lagu dia orang, dia orang kecoh sebab mereka berada dipihak yang benar.

Saya harap selagi Rais Yatim tidak disiasat atas tuduhan merogol amah, kerajaan Indonesia akan terus menghalang rakyat mereka daripada datang bekerja di Malaysia.

Mengapakah rakyat Indonesia jauh lebih selamat di negara kafir yang makan babi macam Singapura, Australia, dan Hong Kong daripada negara Islam Hadhari Malaysia yang pemerintahnya terdiri daripada bani Melayu umat pilihan Tuhan?

Mengapakah Hishamuddin Rais dan Raja Petra memilih negara kafir yang makan babi untuk mendapat suaka politik? Jika negara Islam baik seperti yang digembar-gemburkan oleh para penjual agama, mengapakah umat Islam apabila berada didalam kesusahan tidak memilih Arab Saudi untuk mendapat suaka politik?

Tanpa Nama berkata...

Tapi orang awam Melayu tak nampak apa itu pemacu kapitalisme, iaitu menjarah sumber kekayaan untuk dirinya sendiri. Orang Melayu dibius dengan ajaran songsang bahawa jika seseorang itu alim, bersih, dahinya hitam, tak pernah miss goyang telur(rukok dan sujud), apa lagi dari keturunan lebai buluh maka kerja durjananya menjarah sumber kekayaan boleh diOKkan. Misalnya kalau kita katakan kepada makcik Felda Rosmah/Bik Mama ada 24 juta RM cincin, dia besar kemungkinan akan respons "Itu OKlah tu", ajaran agama songsang yang Bik Mama perolehi tu tak boleh membuka mindanya yang perolehan cincin RM24 juta itu adalah dari hasil kerja-kerja menipu atau rasuah.
Dan ramai orang Melayu masih tak boleh tangkap yang pentadbiran UMNO ke atas negara hanya mengkayakan segelintir kroninya sedangkan majoriti masih dalam situasi realiti miskin.Contoh terbai anak Madey bilioner dan orang biasa Melayu, mamakke boleh hidup saja dengan sebuah proton, rumah pangsa kos rendah. Ini kerana agamanya tidak mengajar apa itu penindasan, penipuan dan pengklentongan dari pemimpin yang kononnya beragama terhadap masyarakat majoriti.

Tanpa Nama berkata...

Aku sejak awal2 lg mmg sangsi & ragu2 dengan Hadari ciptaan Fcuk Lah

Tanpa Nama berkata...

kroni suami khairi jamaluding

albert magic berkata...

aku suka pm pertama almarhum tunku abdul rahman kerana beliau tidak hipokrit, beliau mengucapkan alhamdullilah apabila kuda lumbanya menang di melbourne, juga ada acara tari menari dan minum minum selepas sesuatu majlis meraikan pembesar luar negara. Berlainan dengan pm pm yang lain selalu pergi mekah (solat tak tau lah)tapi perlakuan ......

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa aku pakai Meter Analog dlm sekitar RM70 saja. LAAAAAA NIIIIIII sejak pakai meter elektronik digital dah dekat RM100 lebih. soalan??? Kenapa org melayu tak mkn BABI suka cekik darah sesama melayu????? Very2 BULLSHIT la DOLAHHHHH ZZZZZZZZ