Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 22 Januari 2013

KERAJAAN SELANGOR GAGAL BELA NASIB LEMBU



IKUTI EEE MEN JERIT JERIT
siaran langsung dari
dewan china
malam ini


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... BETUL BETUL BETUL..... kah kah kah..
kah kah kah...KERAJAAN SELANGOR GAGAL... kah kah kah..
kah kah kah...PATUT ADA TAPAK BARU UNTUK LEMBU INI... kah kah kah
kah kah kah...IKUT CARA BN LAAA....kah kah kah
kah kah kah...LEMBU INI TAK TIDOOO DALAM KONDOOO...kah kah kah
SEPANG 21 Jan. - "Kerajaan negeri (Selangor) tidak adil kepada penternak, sepatutnya disediakan tapak baru kepada golongan ini bagi memastikan mereka mempunyai lokasi sesuai untuk meneruskan aktiviti penternakan.

"Perkara itu sudah lama berlarutan sehingga menjejaskan hasil ternakan negara seperti daging dan produk tenusu."

------

4 ulasan:

Carlos Santiago berkata...

hadoiii...ini mcm pn boleh kah...hahaha.. BANkami

Tanpa Nama berkata...

Yg dok melapor lembu tak dibela di Selangor tu rasa2 berapa RM diorg kena byr??

Ok TT, berita baru masuk, TG NIk Aziz menyeru majikan2 agar menjaga kebajikan pekerja. Ulama geng kita, hidup kaum pekerja. kapitalis UMNO boley blah,kahkahkahakah!!!

https://www.youtube.com/watch?v=mclAXUe3hiA

jelutong a.k berkata...

salam TT, aku orang PR semua demontrasi aku turun samada kena hasut atau tidak aku tatap turun tanda kiometmen aku pada parti aku PAS. aku ketua pas cawangan dan ajk kawasan. dulu aku seorang perternak ruminan(kambing), aku bermula th 2008 dengan modal rn300,000.00 duit greduti dan pencen aku diatas tanah sendiri seluas 2 ekar dikawasan Yb dr che rosli. sekarang dah bengkrap dah tutup tinggal kenangan sj. pekerja susah cari, makanan mahal, ubat2an mahal. ku nukilkan diantara kegagalan aku.
1) aku pernah buat permohonan pd YB yaakob sapari mohon pinjaman/bantuan membeli peralatan/mesin pembuat baja, mesin pembuat makanan. 3 kali aku ke pejabatnya tidak dilayan. aku jumpa pd hari kematian allahyarham YB dr lo' lo' dimasjid keramat.YB Yaakob kata apa. jual lah kambing belilah apa yang awak nak beli.
2)dlm satu mes persatuan ruminan selangor (presiden En Samad)(YB perasmi nya) aku tanya yb yaakob kenapa tiada skim galakan dan bantuan pemasaran kambing oleh kerajaan pakatan selangor. nak tahu apa jawapan nya. kerajaan negeri fokus pada penternak lembu. setakat ini kambing tiada dalam agenda kerajaan negeri.
3) makanan kambing mahal, aku mohon tanah TOL seluas 3 ekar di sungai long hulu langat nak tumpang tanam rumput napier (makanan kambing) menteri besar tak luluskan.
4)aku mohon pinjaman dr kerajaan negeri nak buat pagar tak dilayan lansung.
akibat nya pd tahun 2011 dibulan ramadhan kambing aku hilang 45 ekor. penjaga dua orang lansung tak bolih dipercayai. drp 200 ekor akhirnya susut, hilang, mati, kena sembelih didalam hutan. lama2 aku feedup, dan lelong kan sj. bulat aku rugi ratusan ribu. nasib, nasib.
aku mengundi diwangsamaju, calunnya dari PKR datuk dr tan kee kwong. aku sekeluarga + menantu ada 10 undi semuanya diwangsamaju. dulu YB katak wee choo keong menang hanya 150 undi sj.aku rasa dendam aku pd yaakob sapari masih membara. inilah masa aku. sekian wassalam

jelutong a.k berkata...

salam TT, aku orang PR semua demontrasi aku turun samada kena hasut atau tidak aku tatap turun tanda kiometmen aku pada parti aku PAS. aku ketua pas cawangan dan ajk kawasan. dulu aku seorang perternak ruminan(kambing), aku bermula th 2008 dengan modal rn300,000.00 duit greduti dan pencen aku diatas tanah sendiri seluas 2 ekar dikawasan Yb dr che rosli. sekarang dah bengkrap dah tutup tinggal kenangan sj. pekerja susah cari, makanan mahal, ubat2an mahal. ku nukilkan diantara kegagalan aku.
1) aku pernah buat permohonan pd YB yaakob sapari mohon pinjaman/bantuan membeli peralatan/mesin pembuat baja, mesin pembuat makanan. 3 kali aku ke pejabatnya tidak dilayan. aku jumpa pd hari kematian allahyarham YB dr lo' lo' dimasjid keramat.YB Yaakob kata apa. jual lah kambing belilah apa yang awak nak beli.
2)dlm satu mes persatuan ruminan selangor (presiden En Samad)(YB perasmi nya) aku tanya yb yaakob kenapa tiada skim galakan dan bantuan pemasaran kambing oleh kerajaan pakatan selangor. nak tahu apa jawapan nya. kerajaan negeri fokus pada penternak lembu. setakat ini kambing tiada dalam agenda kerajaan negeri.
3) makanan kambing mahal, aku mohon tanah TOL seluas 3 ekar di sungai long hulu langat nak tumpang tanam rumput napier (makanan kambing) menteri besar tak luluskan.
4)aku mohon pinjaman dr kerajaan negeri nak buat pagar tak dilayan lansung.
akibat nya pd tahun 2011 dibulan ramadhan kambing aku hilang 45 ekor. penjaga dua orang lansung tak bolih dipercayai. drp 200 ekor akhirnya susut, hilang, mati, kena sembelih didalam hutan. lama2 aku feedup, dan lelong kan sj. bulat aku rugi ratusan ribu. nasib, nasib.
aku mengundi diwangsamaju, calunnya dari PKR datuk dr tan kee kwong. aku sekeluarga + menantu ada 10 undi semuanya diwangsamaju. dulu YB katak wee choo keong menang hanya 150 undi sj.aku rasa dendam aku pd yaakob sapari masih membara. inilah masa aku. sekian wassalam