Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Jun 2013

AKHIRNYA DUNIA INI MILIK ANAK MUDA




BERITA BERGAMBAR 
dari
DATARAN TAKSIM

awalnya 
sebuah taman
telah diambil oleh pemaju
untuk didirikan gedung membeli belah

awalnya 
hanya beberapa orang anak muda
berkhemah ditaman yang indah
ditengah kota istanbul
membantah
tidak mahu taman yang indah ini dimusnah

akhirnya
 pada malam yang gelap
anak anak muda ini telah diserang

serangan 
berterusan hingga ke hari ini
telah sepuluh hari serangan 
berterusan
 


akhirnya
anak anak muda diseluruh turki
dari bandar bersar ke bandar kecil 
telah bangun
mereka bangun melawan kezaliman
kezaliman yang bertopengkan agama


akhirnya
anak anak muda
berkumpul
 akhirnya
 dunia ini
adalah milik 
anak muda


gambar terkini
serangan berlaku malam tadi
Riot police in Taksim Square


--------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Demo di turki sebab orang sekular&kapitalis menentang kerajaan turki haramkan iklan arak supaya rakyatnya tidak jadi pemabuk.

maka diadu dombalah puak2 agama syiah al majusi mengatakan kerajaan zalim.

kah kah kah

sebenarnya ahli2 agama syiah al majusi kebuloq nak mentekedarah arak&todi.

Tanpa Nama berkata...

Supayo tak jadi mangkok, baco ni pulak yo, peace. http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/06/turki-ini-sebenarnya-yang-berlaku.html

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kat turki...pasal taman diorang perang....kat malaysia....apa isu yang boleh dijadikan perang...BONSAI BONSAI BONSAI....munking taik palat rosmah je yang boleh mencetuskan perang...itu pun kalau barak obama tersalah cedok ke dalam kavier dio.....disanka devil chees..rupo ruponya taik palat rosmah terpancut masa dio bersin....barak obama...u don likeing me...me dun care....i dun like u...u must explain about the TAIK PALAT THING....hahahahaha...hidup taik palat rosmah......SONTOLOYON.

senjakala berkata...

ini lah peranan yang dimainkan oleh iluminati dan freemason..bagi mereka yang tak tau..buka balik sejarah lama..google...pasti jumpa

Tanpa Nama berkata...

ini kes anak muda kena hasut..geng2 mabuk semua ni..ini bukan contoh yg baik untuk anak muda malaysia.pa kes demo tayang botoi arak..ko ni tt kekadang buat aku nyampah tau..

Tanpa Nama berkata...

apa pulak kena mengena dengan puak syiah??? Bodoh punya komen....

Tanpa Nama berkata...

Yo bro!

lu macam tersilap je dalam hal ni. Xkan kalau org muda demo je mesti lu sokong?

bnyak gua baca, tulis ni semua sndiwara media barat sbb cemburu dgn Mamat Erdogan ni.

Tanpa Nama berkata...

hok aku x stuju dgn tuan tiub bocor.lain cerita lain plk tuan tiub ulas.. turki x cerita ank muda sj tp ia lbh kpd utk mjaga fitrah manusia mahu kebaikan

anti TT berkata...

mmg patut pun anak2 muda turki tu di halau dari demo. baghal apa demo angkat botol. angkat bunga kertas la tanda syg tumbuhan. aktivis tu bkn memperjuangkan taman tu, tp lebih dr tu nak jatuhkan kerajaan turki yang terus menerus dpt menaikkan taraf hidup rkyt..pelik kan. ya, mmg btoi2 kpala pelirr. tangan ghaib di blakang dorg adalah penghancur keamanan dunia sejagat.