Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Jun 2013

SIAPA DIA CHINA ITU? SIAPA INDIA ITU?



ANAK MUDA
ANAK SEMUA BANGSA
BERSEDIA KE JALAN RAYA!

 Hantar memorandum kepada PM

KUALA LUMPUR - Hasil persepakatan yang dicapai bersama Gabungan NGO Melayu-Islam Malaysia yang terdiri daripada 130 NGO, satu memorandum akan dihantar kepada Perdana Menteri dalam masa terdekat sebagai usaha mendesak kerajaan menghapuskan sekolah vernakular di negara ini.

Setiausaha Kerja Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM),  Nadzim Johan, perkara itu dicapai hasil perbincangan dan kajian yang dibuat bersama enam kumpulan tokoh mewakili Tionghua dan Tamil secara terbuka mengakui situasi tersebut berlaku sejak Merdeka lagi.

“Ia bukan soal penghapusan bahasa, kerana jika boleh kita mahu rakyat Malaysia mampu menguasai semua bahasa. Dalam hal ini, subjek bahasa Cina dan Tamil boleh dimasukkan sebagai subjek wajib dalam satu sistem pendidikan yang seragam.

“Secara peribadi, saya sendiri suka menghantar anak-anak saya ke sekolah Cina, kerana kita sedar kelebihan yang mampu diperolehi dari segi bahasa. Tetapi inilah satu pengorbanan yang perlu dibuat memikirkan antara kepentingannya peribadi atau kemakmuran negara,” katanya dalam sidang media, di sini, semalam.

Hadir sama, Presiden Kelab Wartawan Muda Malaysia, Dzulkarnain Taib dan bekas pemimpin DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim, serta lebih 20 wakil NGO yang menyokong desakan itu.

Pihak Gabungan NGO-NGO Melayu-Islam, bagaimanapun enggan mendedahkan identiti tokoh mewakili Tionghua dan Tamil yang terlibat dengan kajian atas faktor keselamatan, namun bersedia menyatakannya dalam memorandum yang bakal dihantar sebagai rujukan kepada pihak Perdana Menteri.


INDIA INI KAH?
 CHINA INIKAH?
YANG SOKONG 
HAPUSKAN SEKOLAH TAMIL DAN CHINA?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... APA NAMA NGO CHINA ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah... APA NAMA NGO INDIA ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah.. SIAPA WAKIL NGO CHINA ITU?... kah kah kah..

kah kah kah...SIAPA WAKIL NGO INDIA ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU RIDUAN TEE UNTUK CHINA... TAK MASUK KIRA... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY PUN TAK MASUK KIRA...kah kah kah..

woit... SIAPA?.... SIAPA ?.... SIAPA?.... kah kah kah


JEMPUTAN
MALAM ESOK


-----------

3 ulasan:

Fahmi Ismail berkata...

Mungkinkah kerabat mendiang Bruce Lee? ataupun saudara kepada Alleycats?

DIDI KOTA BELUD berkata...

We mau rotty ke....ong teh kuat ke....kenapa mamak kutty pakimak tak kirak ...oh ya...dia kan bumtiputarak....hahaha....led tuan teee tak kirak juga ke...oh...ya...dia juga bumitarak ke....kadazan iban wajib lulus tak bley ke.......wakil dia maybe PBS...PAIRIN BELUM SUNAT....Atau PDS....PARTI DOMPOK SORANG.....iban...boleh kasi itu yang suka buat riot riot tu.....PAUL ANAK RIOT.....hahahha...amboi....nama .....mcm mcm......

Tanpa Nama berkata...

personally gua sendiri hantar anak gua gi srk (C) kerana benefit yang gua nampak selepas abg2 dan kakak2 gua hntar anak2 dorang belajar kat situ. selain boleh berbahasa mandarin, latihan tubi dalam matematik juga amat memberangsangkan. jadi sekarang anak gua,nephews dan nieces boleh berbahasa melayu, english dan mandarin dengan cemerlang.

salah 1 kelebihan bangsa lain selain melayu di malaysia ni ialah dorang boleh menguasai 3 bahasa utama dengan mudah jika mereka ikhlas untuk mempelajarinya tetapi anak2 melayu hanya boleh menguasai 2 bahasa utama sahaja.

tetapi gua lebih menyokong jika sekolah kebangsaan 1 aliran diwujudkan dengan ke3-3 bahasa utama diajar selain bahasa english. gua letakkan kesalahan ini di bahu UBN 100% kerana tiada tindakan awal diambil sejak merdeka.kita sudah terlambat 55 tahun. lihat contoh di indonesia, bangsa tionghua tidak kekok bertutur dalam bahasa indonesia samada sesama mereka atau dengan orang asing.

kerajaan Malaysia sebenarnya hipokrit,bercakap mengenai 1m'sia tetapi tiada tindakan konkrit untuk melaksanakannya. they depends heavily on terms 'divide and conquer'. tu la bahananya.