Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 Jun 2013

YA AMPOOON YA DULI



YA AMPOOOON
  APA ITU DULI
Duli - debu di tapak kaki...bahasa digunakan sejak zaman sultan melaka yang menjalankan syiar islam...sultan2 yang lama ni mendaulatkan islam sampai menggelarkan nama mereka sebagai duli-debu tapak kaki disisi yang Maha Mulia - Allah. kalau di dalam istilah makna nye mereka ni menggelarkan diri mereka sebagai duli Allah. Macam Nabi Isa Ruhullah gelaran nya ...

Ruh Allah yang bermaksud Ruh kepunyaan Allah...mcm kita cakap kita tinggal di Bumi Allah - bermaksud Bumi Milik Allah...Balik pada Duli tadi kalau kerabat diraja zaman sekarang faham apa yang tersurat berkenaan dengan perkataan Duli Yang Maha Mulia tu bagus la. Tapi kalau diorang claim Maha Mulia tu merujuk kepada yang empunya diri iaitu Sultan- salah lah.So tak salah sebenarnya Sultan menggunakan Perkataan Duli Yang Maha Mulia kalau mereka faham ape yg dimaksudkan. on SILA BERI TAHU APA ITU DULI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/13
 RAJA GOPAL KANTOI

Gua berada di tmpt kejadian. Kalau ada event bday ke apa ke, ada sorang raja nih mesti buat kat impiana hotel, parti tertutup tp lu ingat wa xde pic ke air apa yg dihidangkn dlm party tu? Jadi sbb wa dh tgk dgn mata sendiri, dgn ini gua menghina itu sape2 yg minum arak yg wa tgk dgn mata wa. Itu bill juga masuk under kementerian penerangan. Siot btoll! Bday sindri bikin sindri suka kasi bayar pun sindri laa on TAJUL ROSALI SUDAH BERI AMARAN PADA RAJA


-------

9 ulasan:

KAH KAH KAH berkata...

TT tak nak pecah berita Bangunan UMNO di Pulau Pinang runtuh ke? Cuba teka siapa dia kontraktor yang bina bangunan yang runtuh di Pulau Pinang? Ini tentu kontraktor UMNO... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kalau sultan yang bagus lagi org gulingkan macam di turki. inikan lagi sultan yg macam syaitan. ada jugak bangsa malaysia di perbodohkan oleh sultan ni. and ada org melayu percaya salam dgn sultan mendapat berkat... oi salam dulu dgn mak ayah kamu dan salam juga adik beradik mereka sebelum kamu cium tangan sultan itu. aku rasa sultan ni korek lubang taik dulu sebelun bagi org melayu ni nak salam.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Mengumumkan ketibaan DULI yang maha mulia....tengku mahathir mohamad anak lelaki iskandar tun tin tan kutty............ini kalau jadi...bernafas ikut burit kali anak tak sedar diri tu.....hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Wa tada kasi lanciau air apa Raja Gopal minum.....air mineral ke.....air lombong ke.....air sungai.....air hujan ke.....air berperisa alkohol ke.......air lendir Kavita Singh ke.

Yang gua kasi tiew ialah Tipu Pilihan Raya Turun Jalan Raya...........kah kah kah kah.

Tabik Spring Comrade.

ibid67 berkata...

ni mesti keje anwar brahim
hahaha hihihi huhuhu

Tanpa Nama berkata...

rajagopal org lain jangan maki dia lah....ini sultan yang cilake siut rajagopal yang kene hamun! Cilake siut melayu!

Tanpa Nama berkata...

Pelik la Bro..

kalau duli tu debu di bawah kaki kenapa ada istilah mencemar Duli? Kenapa nak cemarkan debu di bawah kaki pulak? lol..

Kalau sultan/raja ni debu di bawah kaki yang mulia.. pun sampai nak kena cemar..

Satu lagi yang muskhil bila mengadap raja selalu disebut "ke bawah duli tuanku".. bukan Ke bawah duli tuhanku.. So duli tu siapa? tuanku tu siapa?

Bukan bermaksud ke bawah debu di tapak kaki tuanku (raja)?

Cuba perbetul sikit..

Tanpa Nama berkata...

Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas takhta

Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu

Bawah Duli Tuanku
Bahagia selama-lamanya

Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia

minx tt terang kn lagu ni

Tanpa Nama berkata...

Lalalala....sapa kau...aku raja...raja apa?....raja rimba anak pendekar laut....cucu dewata raya....komik hong kong wei....

Raja raja....banyak oghang hindu nama raja...takdak lah besaq pon...cuma melayu saja kalau ada raja kat nama dia,dia jadi lain sikit....mmmm...jadi hijau...rasa kuat...senang hidup macam ni...asal keturunan memang elok....tapi hat elok elok tu dah habih kena halau kena tebas...yang tinggal la ji...mcm paham paham sajalah....macam yang dok kita perhati la ni....

Yang di tunggu bakal tiba...kah kah kah nak tengok mana semua nak pi...kalau kenai boleh pi jumpa pi ikut....kalau tak kenai macam mana...pi mampuih la jawapanya....hangpa kenai ka sapa raja seluruh umat...dia nak mai dah...kah kah kah