Rabu, 16 Julai 2014

MELAYU BERSATU


Kembalikan semangat Melayu

KUALA LUMPUR 15 Julai - Orang Melayu perlu mencari titik penyatuan demi mengembalikan perpaduan dan semangat bangsa Melayu di negara ini.

Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd. Razlan Muhammad Rafii berkata, langkah tersebut boleh dibuat dengan bersama-sama mengutuk segala penghinaan kaum yang berlaku.

"Dalam dunia hari ini, tidak mustahil peperangan saudara akan berlaku, malah Malaysia akan bergolak lagi sekiranya semangat kebencian di antara kaum yang dimainkan oleh pembangkang menjadi api yang marak.

"Ayuh kita mencari titik semangat penyatuan orang Melayu yang semakin hilang dan mengutuk segala penghinaan kaum dalam negara kita. Penghinaan kaum ini adalah penghinaan kepada Melayu, kepada kaum Pribumi Malaysia," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

KAH KAH KAH

woit

setuju 100 peratus

tapi sebelum itu

hapuskan india

yang menyamar

jadi melayu dulu





titik persamaan


yang kita ini  melayu 

ialah membersih 

bumi melaytu

dari malaon malaon 

yang menyamar

jadi melayu

dah selesai tugas ini

bersatu tak jadi masalah

KAH KAH KAH

-----------

3 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau ada post kerja tinggi tinggi interview...sampai kolum bangsa.....kalau orang tu tulis melayu tapi mcm india...ayat yang paling sesuai....NEXTTTTTTTT...........!!!!!!!!

Fandy Ghazali berkata...

di malaysia, klebihan india muslim adalah mereka ni 'melayu', blh mnjadi pmimpin umno, blh join pukida & perkosa.. tapi cina muslim kenapa tak boleh???? hahaha

Tanpa Nama berkata...

jangan menialai sesuatu yang kita tak tahu....... jika tuan tuan nak tahu perangai india ya begelar mamak lebih baik ada berkawan dengan mereka dahulu cukup kalau satu orang.... nanti anda tahu laa perangai mahadir macam mana