Selasa, 29 Mac 2016

MENANTU ABAH KANTOI LAGI






MENANTU ABAH

KANTOi LAGI




DAP mahu KJ jawab isu dana RM19 juta pula

KUALA LUMPUR - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar diminta menjelaskan isu penyaluran dana kementeriannya berjumlah RM19 juta kepada sebuah NGO India.

Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming berkata, belum pun isu rasuah lebih RM100 juta selesai, kini timbul pula pemberian dana kepada NGO yang dikuasai oleh MIC.

Beliau berkata, pemberian dana itu timbul selepas pertanyaan lisan Ahli Parlimen Batu Gajah, V Sivakumar dan diakui KBS sendiri menerusi jawapan Parlimen pada 8 Mac lalu.

"Sivakumar bertanyakan tentang sejauh mana efektifnya program pertanian fertigasi cili yang dikendalikan oleh Yayasan Gerakan Afirmatif Baru (NAAM).

"Pemberian dana kerajaan kepada NGO yang dikawal oleh sebuah parti politik adalah tidak boleh diterima dan tidak beretika," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

Khairy dalam jawapan lisan Parlimen pada 8 Mac lalu menyatakan bahawa Yayasan NAAM telah menerima sebanyak RM19 juta daripada pihak kerajaan bagi menjayakan projek tanaman cili bagi meningkatkan ekonomi belia India.

Beliau juga berkata, seramai 129 belia India berjaya memulakan projek pertanian tersebut dengan pendapatan sekitar RM4,000 hingga RM10,000 sebulan.

Kian Ming juga mendesak Khairy supaya memberi jaminan bahawa dana kepada NGO India itu tidak disalahgunakan untuk tujuan lain

Sementara itu, Sivakumar menegaskan, pemberian dana tersebut semakin dicurigai apabila NGO itu dipengerusikan sendiri oleh pemimpin MIC yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk M Saravanan.

"Saya berbesar hati jika kerajaan mahu beri bantuan kewangan ini kepada golongan belia India. Namun wang tersebut benar-benar dimanfaatkan sepenuhnya kita belum tahu lagi," katanya lagi

KAH KAH KAH

woit 19 juta

wu nek wu dek

wu krek wu lek

kah kah kah

mairek pukrek

KANTOI LAGi

------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woit pundek mana ada tanam cili
tanam cibai adalah kah kah kah
projek tanam cili atas kertas saja
semua main wayang kah kah kah
tunjuk gambar tanaman cili adalah
pundek mundek lah
negara nak maju camana lagi ?
puak india cari makan pakai gangster pau dan tanam buah popi kah kah kah
pi mampus lah
pundek pundek pundek tipu lagi sampai bila bila
gaji pun tak bayar
pi tengok kat cameron highland siapa tanam cibai kalau bukan myanmar bukan burma orang msia tak makan cibai ooops cili kah kah kah
nande lah khairy