Khamis, 28 April 2016

HUTANG LAGI






HUTANG LAGI

LAGI LAGI

HUTANG



Arul Kanda beritahu kepada Najib kerajaan perlu tanggung kerugian US$6.4 bilion, dedah akhbar Singapura


Presiden 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Arul Kanda sudah memberi penerangan kepada Najib berkenaan sejumlah ganti rugi yang perlu ditanggung kerajaan jika berlaku “ingkar” (default) dengan syarikat berpengkalan di Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC).
Sebuah akhbar berpengkalan di Singapura, Straits Times yang dipetik berkata Arul memberitahu Najib, sejumlah US$6.481 bilion perlu ditanggung oleh kerajaan Malaysia dibawah klausa ganti rugi dengan IPIC sekiranya berlaku “ingkar”.
Jumlah tersebut meliputi 4 peratus hutang tertunggak kerajaan, ia termasuk US$3.5 bilion bon, US$1.15 bilion wang tunai pendahuluan dan US$481 juta pertikaian pembayaran yang dikatakan milik IPIC, dedah sumber daripada pegawai kerajaan kepada Straits Times.
Memetik akhbar tersebut lagi, sumber juga mendedahkan pemimpin atasan kerajaan sedang membincangkan jalan keluar kemelut antara IPIC dan 1MDB.
Minggu lepas, IPIC mengumumkan menamatkan perjanjian yang menyediakan sokongan kewangan kepada 1MDB yang dilakukan pada Jun tahun lepas selepas firma dari Malaysia itu gagal memenuhi tanggungjawabnya kepada dana Abu Dhabi.
Dalam makluman kepada Bursa London, IPIC berkata, dana Malaysia dan Kementerian Kewangan negara itu gagal memenuhi tanggungjawab termasuk melakukan pembayaran berjumlah AS$1.1 billion dan juga faedah yang kini tidak ditunaikan. – 26 April, 2016.

woit

mana nak cari

duit sebanyak ini

mana nak cekau

sapa nak bayar

sapa nak tolong

HUTANG LAGI
--------------

5 ulasan:

abrarmujahideen berkata...

Saman AES..GST...saman ....

panglimo potaseh berkata...

Ada yang ngatakan dunia yang luas ni semakin sempit dek facktor kependudukan dan kepengunaan. Pada aku apa pun bentuk teori dan unjuran kependudukan & alam sekitar .. hakikatnya dunia ini akan lebih selesa & nyaman diduduki, jika beberapa ekor penyangak dan kaki rembat bertahap setan gondol dapat kita pasungkan, botolkan atau lenyapkan dalam tong drum bersimin tanpa sedikit pun campuran kapur.

Ayuh kita bentukan dunia ini menjadi tempat yang lebih SELESA diduduki tanpa gangguan kaki rembat .. nak lebih selesa lagi, saronglah kondom semasa entot supaya bilangan penduduk juga akan lebih terkawal.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat di gantung sampai kering dan lincin. Hapuskan nyamuk aedes.

Tanpa Nama berkata...

nampak gaya kena naik SEDEKAH 10% saja lah

macam mana nak bayar GAJI LAHAP pulak

Tanpa Nama berkata...

apa ke susah noo nak cari duit bayar hutang tu..tanah dayakkan ada..sarawak masih luas..masih belum ada pbanguan..bole dijadikan bon..bole dibagi2 kan sesama rosmah, sesama kebab sesama cari mkn...bole berbagi-bagi dgn adenan dgn taib..argg..kira apa suara miskin itu, suara itu kelaparan..bagi makan si miskin bukan kerja aku, itu kerja tuhan..