.

Khamis, 28 April 2016

SENGAJA BUAT DUNNO









SENGAJA BUAT DUNNO
kebanyakan orang bukan x tau bahasa atau nahu bumi yg mengisahkan kesakitan alam sekeliling; mereka sengaja buat dunno. Sebab utama senang je: kerana mereka mau melebihkan usaha cari makan dulu drpd memikirkan mcm mana nak lestarikan sumber kegiatan ekonomi.

 Untuk mereka, keuntungan peribadi yg maksimum adalah sesuatu pencapaian yg blh jamin kelangsungan kehidupan peribadinya biarpun keuntungan ini sementara saje dan merosakkan kualiti alam sekeliling.

 Ini macam Imperialis Anglo-Amerika yg asyik cari gaduh di Timur Tengah sebanyak mungkin untuk menguasai sumber galian minyak walhal bekalan galian minyak di dunia semakin mengurang. Ada orang jg anggap usaha2 yg berkaitan dgn pengurangan impak alam sekeliling tidak mendatangkan keuntungan maksimum dlm tempoh masa yg cepat kalau berbandung dgn kegiatan ekonomi yg tidak mesra alam tp lebih jimat masa untuk menjana keuntungan.

Contoh baik yg kita blh nampak adalah pembakaran terbuka; ia masih diamalkan di ladang kelapa sawit, hutan atau di on BUMI SEDANG BERCAKAP
Publish | Delete | Spam
Loh CK
on 4/27/16





----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bahalol

melayu biasa lah

Tanpa Nama berkata...

hal bumi memang sudah dijangka..tak caya tanya ulama2 tanya ustaz ustazah..sudah diberitahu dlm quran..tp untuk mejaga bumi, quran tak cite..walaupun quran tu lengkap tapi tiada bab mjaga alam..blum dgr lagi ulama2 bckp mngenai alam musnah sb pembangunan yg dilakukan termasuk org islam sendri.lihat saudi, warisan lama dimusnahkan dan dimodenkan , apabila berlaku bencana dikatanya ujian tuhan.ramai ulama ostaz2 kata dunia kepanasan sb hadi kerap bertukar mjadi sotong..ops silap..sb byk maksiat.byk anak luar perkahwian dan tak pakai sarkot..ada betul gak kata2 sang ustaz tu sb maksiat yg besar itu adalah maksiat didlm hati dan tersembunyi..contohnya, berjubah berserban tp diam2 tgk german porno.berjubah berserban abis hutan dipadang pasirkan.ataupun ckp flip flop..ataupun kerap bertukar warna ikut angka di kepala agung..kalo angka besar maka penyamaran makin bagus..snowden pun tak bole detect..