.

Ahad, 1 Mei 2016

MACAM MANA OOO MACAM MANA?







BETUL TEPAT

WAJIB SEMUA

SOKONG



Murid perlu ditanam rasa taat pada pemimpin, negara - Mahdzir

Selain menyampaikan ilmu, guru juga berperanan menanam perasaan kasih dan taat setia murid kepada pemimpin dan negara secara menyeluruh, kata Menteri Pendidikan  Mahdzir Khalid.
Beliau berkata dalam mendepani cabaran pendidikan abad ke-21 dan pembinaan negara bangsa, peranan guru menjadi lebih penting terutamanya dalam membentuk jati diri murid yang kukuh, berdaya saing, berkeyakinan tinggi dan berpegang teguh kepada agama dan nilai sejagat.
TAPI
macam mana
kalau pemimpin 
terlibat kes bunuh
terlibat kes rasuah
terlibat kes rogol
terlibat kes curi balak
terlibat kes curi duit rakyat
terlibat kes rembat tanah
macam mana kalau pemimpin
sedang disiasat oleh FBI?
macam mana kalau pemimpin
sedang disiasat oleh 5 negara
saje tanya
jangan marah

BAGAIMANA


--------------

3 ulasan:

paskiniCHAIpunya berkata...

Jibby bagi dedak banyak...budak 5 tahon pon sokong Jibby! Dedak Jibby tak bagi...mulot Jibby saja kur kur kur...Rakyat dunno saja...ini macai Jibby paling bodoh..Macai Jibby jual air lior... duit Jibby 2.6b tak mau keluar..duit Jibby bagi macai makan sorang2...Macai suruh rakyat itu dan ini...GST rakyat Jibby tak hapos...rakyat perabis duit...banyak cilaka macai Jibby...air lior Jibby tak laku dowh...semua rakyat ahli kapitalis tanpa daftar...Jibby kasi balek duit GST baru kerja jalan!!! Kurang2 Jibby rasuah ayam terapi Quran bacaan Pak Lebai Marang al Derma Tok Arab dan air minom ludah campor nasi kangkang Puaka Tebuan Putrajaya...
Akher kalam..
Undi Jibby Undi Bribery..
Undi Jibby Undi 1MDB...
Undi Jibby Undi GST...
Mau rakyat hormat Jibby berundur lah!
Kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Dalam Islam, rakyat sumer rakyat boleh pegi mempos la. Asalkan taat pemimpin dulu.

Kalo pemimpin nak rembat berapa billion pun, itu dosa pemimpin tersebut dgn tuhan.

Sbb tu PAS xmau amik pot hal 1mdb.

Tanpa Nama berkata...

betul kata menteri..tp cinta kepada negara bukan bererti cinta kepada pemimpin..ketika negara dijual melalui tppa, ketika 1mdb menjual negara kepada china, menteri ni buat apa.disuruh cinta negara, tp dirantai dgn akta baginda,dirantai media2..ni cinta apa?lihat cinta pas kelantan kpd hadi, habis hutan balak digondol..lihat cinta kpd kedah, mukriz digadaikan kpd mat zzzz lce...lihat cinta perak, abis speaker dilarikan..ni menteri pelajaran ke menteri tak berpelajaran..memang la kelayakkan menteri setia je bukan pandai, tp jangan la nak memandai2..sumbang jadinya..bila langkah sumbang maka lembaga tabung hajee gelapkan azezz..bila langkah sumbang, kayu golf hajee jamil tersangkut perut..