.

Jumaat, 27 Mei 2016

PANCUT DARI MANA







BERITA BAIK

UNTUK SEMUA


Guru besar didakwa jual “air suci” dalam sekolah
 | May 26, 2016
"Air suci" itu dikatakan boleh membantu memperbaiki keputusan peperiksaan murid serta menghalau syaitan.






PETALING JAYA: Guru besar di sebuah SJKC di Selangor didakwa menjual “air suci” di dalam sekolah.
China Press melaporkan, satu catatan dalam Facebook “Orang Klang” tersebar semalam mendakwa guru besar itu juga akan mengadakan upacara keagamaan pada waktu sekolah dengan menjirus “air suci” di kepala murid-murid.
Menurut catatan di Facebook itu, “air suci” yang diketahui asal-usulnya itu dikatakan boleh membantu memperbaiki keputusan peperiksaan murid serta menghalau syaitan.
KAH KAH KAH
woit 
ini menarik 
ketika kita panas
ada panas histeria
ada panas el nino
tetiba air suci datang
soalan hakiki
air suci ini dari mana?
kah kah kah
terpancut dari mana?
pancut atas perut ke?
atau pancut luar mulut?

AIR PANCUT

-----------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Ha .. ini lah caranya kapir jaga kaum dan igama nya .. kapir tak ambil untung guna igama .. kapir tak tergamak ngikis sesama kaum. Kapir merenjis air jampi dan bagi minum murid air jampi secara percuma .. kok jual pon sebotol air jampi mereka 50 sen je. Kalau diberi peluang untuk kapir ni menjampi Empangan Semenyih .. mencanak mereka pergi .. esok nya lebih separuh penduduk Selangor tetiba pandai royak Cina. Jangan salahkan Cina pulak.

Kita guna igama untuk cari untung, tenyeh kaum sendiri, guna igama untuk kaya. Sebotol kecik air jampi islam RM4.50 .. phoooh sebotol untung 4 hinggit tu. Sekor murid nak jadi pandai kena minum 2 botol sehari selama sebulan. Kalau 10,000 ekor yg minum .. juta-juta untung tu. Tak rugi uztas belajar igama .. mereka dapat syurga dunia dan akhirat. Bila lagi kerajaan nak dakwa uztas yg guna igama untuk memijak bangsa sendiri ini. Saja tanya sebelum gwa pandai cakap Cina.

Tanpa Nama berkata...

Tu sekolah SJKC sekolah cina kan?
Kah kah kah.. guru besar sekolah tu melayu ke? Atau cikgu cina tapi kawan karib dgn ostad? Cuntfuse aku.