.

Rabu, 4 Mei 2016

SEMUA KAKI REMBAT




REMBAT BALAK

BUKAN REMBAT

BABI HUTAN

TOK HAJI KE

TOK ALIM KE

TOK ULAMA 

SEMUA KAKI

BALAK HUTAN



Husam: Pembalakan di Kelantan ‘tebang 

habis’, musnahkan hutan 

KOTA BARU, 3 Mei — Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor Datuk Husam Musa mempersoal kegagalan kerajaan Kelantan pimpinan PAS dalam menangani isu pembalakan haram di negeri ini.
Husam yang juga bekas pengerusi jawatankuasa perancangan ekonomi, kewangan dan kebajikan negeri berkata Jabatan Perhutanan Kelantan sepatutnya bertindak segera kerana mempunyai anggota dan pegawai yang ditugaskan mengawal selia hutan daripada dicerobohi.
"Ada anggota dan pegawai hutan duduk dalam kawasan hutan, takkanlah orang dah curi sampai 20,000 ekar (8,093 hektar), baru tahu ada kecurian,"katanya sambil mempertikai alasan 'laluan sulit' sebagai penyebab kejadian itu.
"...kalau dibersihkan seluas 20,000 ekar atau 5,000 ekar (2,023 hektar) pun orang boleh tahu," katanya pada sidang berita di sini semalam.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/husam-pembalakan-di-kelantan-tebang-habis-musnahkan-hutan#sthash.7pGYRhj0.dpuf



WOIT
bila banjir sampai
mak tok aji kaki balak
akan bermusyawarah
lalu keluar fakwa
banjir melanda kerana
banyak mak siah
kah kah kah 
tak habis habis dengan mak siah
mat balak tidak disebut
kah kah kah
kemudian towkay balak
sponsor gi haji gi umrah
khalas 

HAJI BALAK


-----------

7 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Tak apa .. macam biasa lah kita akan tangkap pegawai utan tu. Lepas tu hookom dia dgn tukar opis. Di opis baru nanti dia akan mintak pulak orang lain tebang utan di kawasan opis barunya .. gitu lah selanjutnya.

Nanti bila bukit dah boleng, hujan datang kena pulak banjir .. tapi banjir ni kerja Allah Taala satu hookoman sebab tak amalkan hudud .. hudud ni membolehkan pencuri telor ayam di potong tangannya sebab curi telor kena guna tangan, rasuah juta-juta tak perlu tangan, tu sebab hookomannya tukar opis je.

Tanpa Nama berkata...

jual agama lagi...........
cibai........
khalas..........

Tanpa Nama berkata...

bukan salah BALAK

tanya lah orang orang ber wajib lagi AFDHAL kan

Mat Kopiah

Mat Boroi

Mat Kampau

Mat Lahap

Mat MAGIK

bila JIN JIN sudah keluar hutan , Rakyat dapat HISTERIA pulak

MAT MAGIK kata El Nino punca nya

semua kenyang makan PAU PAU PAU

muka sama saja hidung kemek , muka de' dengan OTAK OTAK LOL

OH MY LOL , kata JIN ALPHARD.....


Pencolekhangek berkata...

Jangan marah bang, tak baik. Haji dan lebai pun nak pakai merc dan beemer. Pakai proton apa class? Haji dan lebai pun nak tinggal dalam banglo. Takkan duduk di rumah kampung atau teres. Jangan ikut Almarhum TGNA. Dia orang old school. Lagi pun bila duit banyak boleh kawin yang muda. Yang lama asyik bau minyak angin je, yang muda ada bau perfume! Abang kalau tak suka jangan undi kami. Pengikut kami setia habis. Diorang takut lawan ulamak, nanti masuk neraka!!!

Laksamana Bentan berkata...

Pegawai utan tukar opis sebab halang penyamun tebang balak. Ya ampoon dan Yang berhormat marah dan arah tukar 24 jam ke negeri lain. Penyamun lebih berkuasa dari penjaga hutan. Negeri beta kononnya....

Pa Chu Cheng berkata...

Yang menambah derita lagi bila ularmak sudah pandai main BALAK.

Che Din Hamzah berkata...

Mak siah....kau mak siah....
Teringat sebaris dialog dalam filem Jemapoh