.

Sabtu, 25 Jun 2016

MAT SERBAN GERMAN



VERSI AL-AZIZANI

Islam suku suku mcm 3 suku. Fatwa negeri lain2. Majlis fatwa kebangsaan lain lagi. Majlis agama islam negeri pun masing masing. Sesama mufti pun ada yg kata mufti itu wahabi dan macam2 gelaran. Hudud teganu versi hadi al-marangi, versi kelate pula nik amar al-sami dan nik al-buduhi. Nasib baik kedah dah terlopeh kat umno. 

Kalau tidak akan ada versi almarhum al-azizani. Kalau nak selamat, ikut rasul dan alquran. Ustaz, lebai dan ularmak kalau bagi ceramah, kuliah, tazkirah kalau takde nas dan dalil yg sah, sila bakulsampahkan. Zaman sekarang lebih2 lagi bulan puasa, semua pak lebai sibuk nak kutip laba cari duit raya. on BERHUDUD HUDUD
Anonymous
at 3:12 PM

YANG KENA ORANG MISKIN
Tu namanya hudud politik..bkn hudud syariat islam..yg kena pon orang miskin..yg kaya bebas bergaya.. on BERHUDUD HUDUD
Anonymous
on 6/25/16

KAYU BALUT SERBAN
Xblh wat apa lg..melayu kampung bodoh2 belaka.klu letak kayu dibalut serban kayu tu la yg disembah.. Mcm bebaru ni.dpt beras sekampit najid terus jadi diangkat jadi wali Allah.pankah bn balik.. on HUDUD MUDUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/25/16


JUAL AGAMA DARI 500 TAHUN DAHULU
jual agama dah berlaku pada kristianiti 400/500 tahun dulu. melayu kena tunggu lagi 200/300 tahun lagi, baru binatang ni mampueh. on HUDUD MUDUD
kampong lad
on 6/25/16



------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dan kalau Kami menghendaki, sesungguhnya Kami tinggikan (derajat) nya dengan ayat-ayat itu, tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya diulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia mengulurkan lidahnya (juga). Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah (kepada mereka) kisah-kisah itu agar mereka berpikir.

perumpamaan manusia macam anjing

Sesungguhnya kalau mereka beriman dan bertakwa, (niscaya mereka akan mendapat pahala), dan sesungguhnya pahala dari sisi Allah adalah lebih baik, kalau mereka mengetahui.

ramai ngaku beriman tapi tak ramai yang betaqwa
sebab tu ada manusia yang beriman akan dhumban dalam neraka