.

Rabu, 29 Jun 2016

MINTA SEMUA BERTENANG



SEMUA BERTENANG
minta sume bertenang..nape sume nak marahkan mufti. ni la akibat bila kita memandang mufti sebagai icon suci agama.sedarlah, hanifah, maliki, hambali, syafiee tidak menerima jawatan2 dlm kerajaan samada qadi ataupun mufti.

penolakkan ini menyebakan mereka dihukum oleh penguasa ISLAM.yea tuan2, penguasa ISLAM juga yg menghukum ketua2 mazhab.yg menerima jawatan kerajaan adalah anak2 murid mereka TETAPI bukan empunya diri. oleh itu kenapa mufti dipandang sebagai icon yg suci bersih.

muhammad bukan mufti, muhammad adalah nabi. nabi yang melawan kezaliman peguasa2 mekah. so jgn ingat yg dok mekah tu semuanya org2 suci.dimekah ada abu jahal, dimekah ada al saudi yg sedang dan berterusan membunuh warga yemen.dimekah ada syaitan kecil, syaitan besar dan syaitan sederhana. dimekah ada peragut..sume ini pernah berlaku dimekah.sesapa yg biasa tinggal di arab akan tahu, bahawa org2 mekah biasanya kasar.nabi org mekah.dan org madinah itu terkenal dgn sifat lemah lembut..tetapi org2 madinah asalnya on PEMBACA JANGAN BUAT KERJA KURANG SOPAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/16



-----------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ayahtullah TT,

Dah berapa kali aku nak bagitau kat kau, aku tengok muka Mufti ini macam babi tak cukup makan.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Xkira la org mana pun tu bukan masalahnya yg masalah nye masalah besar bewak 2 ekor paling besar yg rakyat dok ramai kena tekan nanggung bewak tu.ptuih. Mslh lg beser utk tt belom kawen seluar zip terbuka kalau nampak ppuan dahi licin.nampak mak badak idak pulak londeh.kahkahkah. Nt sama dgn kunan nmpak burung angry bird..ni kami rakyat biasa nunggu fbi ni apa cter sonyap yo xda perkombangan lobang idung mdb ko....cilako botui...

Tanpa Nama berkata...

siapa la bengong nk marahkan mufti tu.. ko ke? baik kaji kenapa mufti tu cakap mcm tu..

Tanpa Nama berkata...

Selagi kerja makan gaji buta ; OTAK BAHALOL saja

Mana nak cukup guna GAJI BUTA

Ada MASYOOOKKKKKK baru boleh holiday Raya nih....,

Kan Melayu tu.

Tanpa Nama berkata...

tanpa segan silu, ko kutuk penguasa dua masid besor nie... dia org ada bnyak asykar yg berani mati yg tak makan dedak tau... abg IS... tp dengar citer diaorg suka buah kur... kateny lg mahal dari dedak...

Tanpa Nama berkata...

Allahurabiiii sejuk bila pandang wajah mufti ni, kau ni tt xbaik tau hahahaha