.

Rabu, 29 Jun 2016

TADI KAMI BUAT SEJARAH













BARU PULANG

DARI 

MAHKAMAH

PERSEKUTUAN

PUTRAJAYA



KES SAMAN KERAJAAN
kes baru selesai
kes panjang 12 tahun
baru selesai tengah hari ini
ustaz badrul, pak din, pak abu tian dan gua
pada 4 april 2001 ditangakp oleh polis
di tahan dibawah ISA
norian mai ketua polis
buat kesah bohong 
menuduh kami pengganas
ini untuk mengolah persetujuan rakyat
agar kami halal di ISAKAN


LAWAN DALAM PENJARA
ketika kami dalam penjara
kaum keluraga kami lawan keputusan
penangkapan kami

awalnya kami 10 orang
termasuk ezam, lokman,
ghani harun, gobala , raja petra
mereka tarik diri tinggal kami 5 orang
yang setia pada garis reformasi

penangkapan kami telah dibuktikan
oleh mahkamah persekutuan
sebagai MALA FIDE atau BERNIAT JAHAT
maka pada tahunn 2005
satelah kami keluar darai tahanan KAMUNTING
kami mula kan kes saman NORIAN MAI

mahkahamh tinggi 
telah memberi kami pampasan
kerajaan merayu menolak
jumlah pampasan tersebut

lalu kes ini dibawa sekali lagi
ke MAHKAMAH PERSEKETUAN
untuk didengari oleh 5 hakim


hujah kerajaan pampasan ini terlalu banyak
wajib dikurangkan lagi
ini pun telah dikurangkan dalam
mahkamah tinggi

pagi tadi pada jam 12.13 mula bicara
hampir satu jam bicara

pendakwa buka mulut dulu
kemudian pihak kami

KEPUTUSAN
mahkamah persekutuan
menolak rayuan kerajaan
ertinya kami menang
pampasan kami tidak digangggu


MENANG
kemenangan ini untuk semua
bekas tahanan ISA
untuk semua yang pernah ditahan
di bawah ISA
inilah kemenangan untuk mereka
puluhan ribu warga yang telah
melalui apa yang kami
kami 5 orang hanya simbolik
untuk puluhan ribu yang pernah
di tahan diseksa di hina
semasa dalam ISA

TERIMA KASEH
puluhan ribu kawan kawan
yang membantu
yang memberi kami semangat
mereka ini adalah pejuang anti -ISA
tanpa mereka mustahil kami teguh berjuang

pada kaum keluarga
yang sedih 
yang sama berkorban
yang juga merasakan seksaan ISA
kerana anak menantu ayah
suami abang ditahan di kamunting

kepada PEGUAM peguam
yang saban minggu datang membantu
yang berkorban tanpa mengira masa
tanpa menerima bayaran

kepada NGO
yang tegak teguh berdiri
melawan kezaliman 
melawan ISA

terima kaseh terima kaseh


BULAN PUASA

BERSEJARAH



---------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah... semoga mendapat keberkatan.... teruskan perjuangan...

Tanpa Nama berkata...

Wow.untungler tt kaya bergaya wow.blh g german tiap bulan entot pree.kihkih

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah...teruskan berjuang.

panglimo potaseh berkata...

Tahniah.

Tanpa Nama berkata...

OOOI tuan tukar tiup
itu gambar banyak steady
tapi gua nampak lu punya perut makin buncit
lu mau lawan sama rosmah kah ?

Tanpa Nama berkata...

Wah...pocik tt jd jutawan..

Tanpa Nama berkata...

bro ..kata nak buat buku?bila?gua nak beli dan jadikan buku sejarah utk anak2 cucu2 bangsa tak kira la bangsa melayu ke bengali ke cina babi ke atau jawa totok..bukti perlawanan warga terhadap undang2 zalim.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah TT n the gang. Brp banyak lu dapat pampasan? 500k? 1juta? 2juta? Kau jgn lupa lak donate 15% kat dapur jalanan tuu. Aku nak ikut kau entot kat bali boleh ke? Belanja laa entot.

Tanpa Nama berkata...

Gwa setuju dengan lu

Tanpa Nama berkata...

Oi jangan hepi sangat. Ni cara depa olah persetujuan. Ingat balik kes anwar. Asalnya xsalah. Semua gumbira...semua khabar mahkamah adil. Sudahnya apa jadik? Anwar ke dalam, mahkamah xadil. Sama la dgn kes lu nih. Jgn hepi sgt....nanti ada bicara lain akan terperangkap dgn 'keadilan' mahkamah. Ni semua olah pesetujuan ja.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah !!!!!

Zakat lah nanti pada asnaf OK

noname berkata...

pada setiap zaman pasti tuhan kirimkan mereka2 yg ikhlas berjuang menentang kezaliman bagimenegakan keadilan,patah tumbuh hilang berganti .. dh lumrah alam cuma harap tuan tt byk bersabar di samping memikirkan strategi baru yg lebih ampuh .. insyallah