.

Khamis, 30 Jun 2016

RAMBUT NABI



HANG ADA APA

DEPA ADA

RAMBUT NABI

MANA TERER

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

























Ustaz Abu Syafiq with Fatma Azqi and 7 others.
RAMBUT NABI MUHAMMAD DI DADA SAYA. alhamdulillah
Syukur kepada Allah dibulan Ramadhan bulan dapat Tabarruk dgn rambut Nabi Muhammad.
Rambut baginda yg saya pakai ini hanya 1inci sahaja.
Ia dijaga oleh ulama Islam yg thiqah bersama sanad yang sahih.
Saya tahu Nabi Muhammad meninggalkan Quran dan Sunnah Baginda hingga kini saya sentiasa berusaha beramal dgn Q&S.
Bertabarruk ambil berkat dgn kesan Baginda adalah juga diajar oleh Baginda Nabi Muhammad sendiri.
Saya pakai mcm tali tag diikat bersamanya rambut Nabi tu bukan tangkal..
Ia adalah bertujuan supaya ia terpelihara. Supaya ia tidak terhilang atau terlupa. Mcm org pakai tag nk masuk ofis bertujuan ia selamat bukan bertujuan menyerupai rantai perempuan. Ia harus.
Saya memakainya juga tidak bererti saya paling mulia di alam ini tetapi menzahirkan cinta kpd baginda dan waktu yg sama ikut Sunnah serta bertabarruk dgn athar Nabi Muhammad.
Perbanyakkan selawat ke atas baginda Nabi Muhammad dan kejari Lailatul Qadar..
Dan jangan sibuk bid'ahkan orang sana sini mcmlah kita sunnah sangat.
Jom selawat..
.....
ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT.
ALLAH TIDAK DUDUK ATAS ARASY
LikeShow more reactions
Comment


----------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Taksubnya spt org kristian yg taksub dgn sisa kulit nabi isa bersunat.

Tanpa Nama berkata...

gila...........

Tanpa Nama berkata...

Betul ke Rambut ???

Jangan BULU KONTOL KAMBING sudah wokay

Dah betul betul dapat konpom dari BEBUDAK KOPIAH ke ????

Kalau tak ada SIJIL , semua orang ada rambut - kat kepala dua dua kepala pun ada

Melayu Melayu

Nanti PATIN pun ada RAMBUT lepas lepak kat LUBOK BACIN sungai temerloh nun

Melayu Melayu....

Padan lah papa miskin kedana memanjang...

SMU(A) Tarbiah Islamiah Lepah berkata...

Cinta pada nabi bukan cenderung kepada benda mcm tu. banyakkan berselawat itu lebih baik

DIDI KOTA BELUD berkata...

Ada pengesahan DNA tak...saja nak tanya... Surat beranak rambut tu ada tak... Kalau tadak... Baik lu cium muka stroke kat pahang tu.. Lagi sunnah.... Kakakakaa

Tanpa Nama berkata...

kalo la nabi turun di muka bumi melayu ni, aku fikir nabi tak konsisten, asyik berubah2, asyik kena tipu dengan pak arab.kalo la dapat jembut nabi, agak2 bole jadi tangkal lambat pancut..

noname berkata...

pidato abu bakar setelah wafatnya nabi perlu di renungkan dlm2 .. kata abu bakar "sesiapa yg menyembah muhammad .. sesungguhnya muhammad itu tlh mati ..tetapi sesiapa yg menyembah allah .. allah itu tetap hidup dan kekal.. fikir2kanlah

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.. dah mcm kritian dah, agong2 kan nabi. Nabi tak suruh buat mcm tu la woiii.

Riak laa tuu kononnya rambut nabi sangkut kat dada. Mcm syialll