.

Khamis, 28 Julai 2016

DAPAT ANUGERAH ENCIK SERI






SOKONG

SETUJU

BILA MINYAK

DAH KERING

ADA EKONOMI

AIR KETUM



Terengganu sokong tanam pokok ketum


KUALA TERENGGANU - Kerajaan Terengganu bersedia dan menyokong mana-mana pihak atau agensi kerajaan yang ingin membantu meningkatkan sektor pertanian di negeri ini, termasuk penanaman pokok ketum sekiranya ia dibenarkan dan memberi manfaat kepada rakyat.

Menteri Besarnya, Encik Seri Ahmad Razif Abd Rahman berkata, sekiranya penanaman pokok ketum itu dibenarkan dan terbukti memberi manfaat untuk bidang perubatan dan farmaseutikal, kerajaan negeri juga bersedia untuk bekerjasama.

Malah katanya, sekiranya Risda yang berhasrat untuk melaksanakan projek itu sebagaimana dilaporkan, kerajaan negeri tiada masalah, namun harus memastikan ia dibolehkan dan dibenarkan di sisi undang-undang.

“Kita sedia maklum daun ketum ini di bawah Akta Racun 1952, jadi kita harus berhati-hati dan melihat kesannya tetapi jika ia dilaksanakan di bawah satu jabatan di bawah kerajaan, saya yakin keutamaannya akan dilihat daripada pelbagai aspek sebelum dilaksanakan.

“Kalau perkara itu tidak memberi satu keuntungan malah keburukan kepada rakyat dan pengguna, kerajaan negeri tidak akan terlibat. Bagaimanapun, saya merasakan perlu ada kajian yang menyeluruh sebelum ia dilaksanakan,” katanya.

Semalam, media melaporkan Risda bercadang untuk menanam pokok ketum di seluruh negara bagi memenuhi permintaan pasaran luar negara.

Pengerusi Risda, Zahidi Zainul Abidin berkata, jika diluluskan, Risda bercadang untuk mengusahakan projek perintis di negeri di Utara Semenanjung, sebelum penanamannya secara besar-besaran dilaksanakan di seluruh negara


DIA HANYA

DARAJAT ENCIK

DENGAN INI

RAKYAT BERI

ANUGERAH 

DARJAH

KEBESARAN

YANG MULIA

ENCIK SERI

-------------

6 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Bagi je leseng tanam KETUM untuk satu-satu nya melayu yang pandai meniaga Sayid Bukhari .. melayu lain tak boleh tanam. Lepas ni minum ketum mungkin akan dibolehkang. Kita tunggu je keputusang .. sekarang Tuang Sotong tengah online denggang Tuhang. Lambak sikik dapak keputusang nih sebab belum ada sape yang nak ngulur.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

BiLa jadi duit jer...
MuLa Lah isLam
MuLa Lah ekonomi
MuLa Lah tiada haram tum
MuLa haLaL Lan taik yie ban
MuLa Lah ekonomi ummah
Ini Lah ummat tiada membaca
Ini Lah ummat tiada mengkaji
Ini Lah ummat tiada berfikir
Ini Lah ummat tiada homework
Ini Lah ummat Lahir dari
Puki British

Tanpa Nama berkata...

Mantap

Bebudak GANU ke laut lepas pekena KETUM semua boleh tangkap

BEWAK LAUT pun boleh di jala lah

Kaya kaya lah nanti bebudak Ganu

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya maha benar kata2 ayatollah isham rais mengenai ketum pada dulu kala.mengikut sabda isham rais, segala macam pokok di malaysia ini kalo bole mahu diharamkan. segala pokok termasuk ketum ni dikatakan haram dan menghayalkan seumpama dadah.bg gua, yg menhayalkan itu bukan saje dadah, malah buah dada yg montok juga menghayalkan.utk keterangan lanjut mengenai dada yg menhayalkan ini sila hubungi al ton ton al porno algermanwi..walaupun malaysia mengharamkan syiah serta mendoakan kehancuran syiah pd setiap jumaat, namun hanya di malaysia ada tongkat ali dan kacip fatimah.dua spesis ini iaitu ali dan fatimah dikatakan ubat penegang kote dan ubat kemutan yg tinggi nilai zatnya.malangnya the company dari oversea atau saintis2 company makan babi yg menyelidik dan mempatenkannya.akhirnya warga islam ahlussunnah wal jemaah dipaksa atau terpaksa membeli dgn harga yg mahal demi mendapatkan kenikmatan jimak yg tuhan allah kurniakan, iaitu nikmat syurga dunia.kini ada pihak2 di malaysia mahu menanam dan mengeksportnya dipasaran luar. ini menguatkan lagi sabda ayatollah isham rais yakni sesungguhnya semuanya itu mengenai ekonomi.lihat saje kes vape, para mufti ini terus menerus mendapat taufik hidayah dari allah utk haramkannya serta merta tanpa perlu solat hajat di stadium atau solat hajat selama 30hari 30malam dan kini rokok masih juga diisap oleh org2 agama islam.dunia tahu bahawa islam tidak menghasilkan apa2.hanya menghasilkan hukum hakam yg berpandukan ajaran2 campuran arab saudi,wahabi,syiah, kritus,hindu dll..tiada pengamalan yg asli samada sunnah wal jemah, syiah atau wahabi. kebanyakkannya bercampur campur antara satu sama lain termasuk juga bercampur dgn mitos2 kitab cerita atau kitab2 org2 terdahulu.

Tanpa Nama berkata...

"Encik seri" tu memang sahih tidak syak lagi sungguh paling amat tertepat sekali malah berkali-kali!
"Encik" sebab dia takde gelaran profesional dokter/ingeniur/arkitek, dan takde gelaran istana tan/tin/tun.
"Seri"'sebab dia masih terikat seri 0-0 dengan mat said masih belum muktamad pemenang, dan sudah 0-0 baru bermaafan hariraya.

Tanpa Nama berkata...

Sama juga macam ganja. Ganja diharamkan kerana ganja boleh lawan kapitalis. Ganja boleh lawan ubat, tali, fiber yg yelah sekian lama dijual kapitalis.