.

Isnin, 1 Ogos 2016

CURI DERMA




ADAKAH INI

LAWAK BERDIRI

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



Tabung Pahlawan: Rosmah seru lebih ramai tampil memberi derma

 | July 31, 2016
Beliau juga meluahkan rasa sedihnya hanya segelintir syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan sektor korporat yang menghulurkan sumbangan.






KUALA LUMPUR: Suami Najib merangkap penaung Tabung Pahlawan, Rosmah Mansor menggesa lebih ramai rakyat Malaysia memberikan sumbangan kepada tabung khusus untuk bekas tentera itu.
Beliau berkata, purata kutipan setiap tahun tabung itu hanya RM1.5 juta, jauh lebih sedikit jika dibandingkan dengan populasi negara.
“Jika separuh daripada rakyat menyumbang seringgit seorang, sekurang-kurangnya Tabung Pahlawan dapat mengutip RM15 juta setahun,” katanya.

SEMUA BERES

MINTA NO PONE

PUTERA ARAB 

DARI ISTERI

DINAR & DOLAR

AKAN MASUK

BERBILION LION


---------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woi, tentera ada berapa ribu orang? rm1.5 juta dah cukup sangat utk tentera yg pencen dan bermasalah. Aku ingat, yg betul2 belanja bekas tentera yg sakit ni, tak sampai pun 100k setahun.

Dgn bermacam initiatif gomen, cukai dikutip berpuluh billion, kenapa tak disalurkan kepada bekas tentera? nak kutip derma lagi drpd rakyat? Woallao wey.. tak pernah cukup2 lanyak duit orang ramai..

Ka nak belanja Kak Mah naik haji ka umrah ka.. atau boleh beli cash .. sbb kad kredit dah kene sekat??

Tanpa Nama berkata...

kak mah ni kalo kencing berdiri nampak cute je. nampak comel je..duit tabung simpanan angkatan tentera kan dia dah sapu..sekarang nak suruh org malaysia derma plak..suruh wira2 tentera ni g ganyang najib rosmah sb curi duit tabung diorang..cakap berdekah dekah, najib dalam jubah bik mama...wahai tentera sekalian, takyah le bermati2 selamatkan negara.negara malaysia sudah dijual melalui perjanjian tppa.takyah la nak labon kat tv kata selamatkan negara dari komunis.aku dah muak dgn sketsa2 ni..korang jd tentera sb apa?sb tak pandai, sb malas belajar?sb nak duit pencen besar masa berpencen nanti..udah la.kalo nak selamatkan negara, moh turun demo.moh solat hajat 30hari 30 malam utk selamatkan negara malaysia dari dirompak najib rosmah.korang dok berlatih kat saudi tu pasai apa?nak bantu saudi serang yemen.lagi baik berlatih kat laut china selatan.korang2 wira2 tentera melawan pakai senjata..korang tengok mejar zaidi.itu la hero sebenar negara.melawan penipuan suruhan jaya pilihanraya SPR. tau ke korang SPR tu bukan la badan yg uruskan pilihan2 raya, contohnya raya melayu ke, raya keling ke, raya cina ke..komondo malaysia ramai putus urat kepala, komand israel tahan lasak tahan panas dan bertindak sendirian.lihat lahad datu, berjuta2 peluru ditabur, last2 ada yg dipenjara beberapa tahun..tak kan tak sedar lagi tentera ni..jgn harap najib rosmah takut dgn ilmu misau harimau korang..nanti korang jd mcm mejar zaidi..salute utk mejar zaidi.berani tanpa angkat senjata..

Jafrul Jaafar berkata...

Juallah cincin awak dulu. Juallah beg beg tangan awak juga..boleh buat auction..