.

Khamis, 1 September 2016

BAK KU TEE





APA MAKNA BARUA
Dari segi psikologi, bila seseorang itu sentiasa melabelkan orang lain atau kaum lain sebagai "ultra kiasu", sebenarnya beliau sendiri itu yang "kiasu". Bak Ku Tee sebenarnya mungkin tidak dapat hidup selesa di kalangan orang Cina, maka dituduhnya cina tu "kiasu". 

Bila dia tak pandai bersukan, dituduh pulak ahli sukan terutama dari kalangan cina tu "kiasu". Begitu juga ada sebilangan Melayu kita, sikit-sikit salahkan DAP. Dituduhnya Melayu yang menyokong DAP sebagai BARUA. Apakah yang menyokong UMNO Laknatullah tu bukan BARUA? Apa maksud BARUA? 

Barua tu bermaksud menyokong tanpa had, tanpa perlu kebenaran, ... akhirnya bini ditiduri pun tak pa. Jangan salahkan Bak Ku Tee ni sangat sebab kita dah tahu siapa dirinya yang sebenarnya. Manusia yang HEBAT tidak akan berbuat sedemikian sebab dia tahu tentang kehebatan dirinya tanpa perlu diberitahu kepada orang lain. Aku Hebat, Aku Pakar, Aku Smart, ... simpan dalam hati sahaja. on SUDAH TUKAR DARAH ATAU BELUM
Publish | Delete | Spam
Anti Fitnah
on 9/1/16


-----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jenis manusia yg Quran diletak bawah punggung. Time nak sembur orang, diambilnya Quran dari bawah punggung, lalu dibacakan ayat2 suci dari Quran. Habis disembur, diletakkan dilapik di punggung semula.

Ini perangai Islam Malaysia ni. Baik Cina Islam,.lagi2 EEE EEEislam.. Melayu Islam ni, buleh dibilang jari, payah jumpa yg berkualiti. Ada tu ada, 200-300 tahun baru muncul sekor. Mati sekor ni, tunggulah 200-300 tahun pulak nak dpt ganti.

Tanpa Nama berkata...

Apakah umno itu bukan laknatullah?Hihihi. Ana sokong sama enta. Apakah sokong umno buta tuli bukan barua? Jamal pak tongkol, prebet ali bontot bukan barua? Lu pikir sdri lah. Hihihi