Khamis, 1 September 2016

SUDAH TUKAR DARAH ATAU BELUM





BAK KUTEE

DAH TUKAR 

DARAH BELUM

ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat Islam - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=0kiJHP0Hl-g
May 27, 2014 - Uploaded by KiniTV
Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklatCadbury yang du
), Sabariah Abdullah ... Saya juga yakin kenyataan Sabariah merujuk hal cuci darah atau tukar ...

KJ bidas kenyataan Tee tidak bertanggungjawab, salah

 | August 31, 2016
Khairy beri amaran supaya Tee tidak lagi mengulas mengenai sukan negara.
KUALA LUMPUR: Kenyataan Ridhuan Tee Abdullah iaitu atlet “ultra kiasu” didorong oleh wang dan populariti bukannya patriotisme kepada negara dibidas Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sebagai satu penghinaan kepada ahli sukan Malaysia.
“Ultra kiasu” adalah istilah bersifat menghina yang digunakan oleh Tee untuk menggambarkan bukan Melayu, pihak pembangkang dan musuh Islam.
Khairy yang akui kecewa membaca komen itu, turut berpendirian kenyataan Tee sebagai “salah dan tidak bertanggungjawab.”
“Saya kenal atlet kita. Mungkin dia tidak pernah bertemu dengan mereka. Tanpa mengira kaum dan agama, mereka berjuang demi negara, demi Malaysia.
“Mungkin Tee tidak perlu lagi mengulas mengenai sukan,” tambahnya selepas merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Bandar Tun Razak



APA HUKUM

TERUSIK 

BAK KUTEE

BATAL AIR

SEMBAHYANG

ATAU TIDAK

SAJE TANYA

NAK TAHU 

HALAL HARAM




-------------

4 ulasan:

Anti Fitnah berkata...

Dari segi psikologi, bila seseorang itu sentiasa melabelkan orang lain atau kaum lain sebagai "ultra kiasu", sebenarnya beliau sendiri itu yang "kiasu".
Bak Ku Tee sebenarnya mungkin tidak dapat hidup selesa di kalangan orang Cina, maka dituduhnya cina tu "kiasu". Bila dia tak pandai bersukan, dituduh pulak ahli sukan terutama dari kalangan cina tu "kiasu". Begitu juga ada sebilangan Melayu kita, sikit-sikit salahkan DAP. Dituduhnya Melayu yang menyokong DAP sebagai BARUA. Apakah yang menyokong UMNO Laknatullah tu bukan BARUA? Apa maksud BARUA? Barua tu bermaksud menyokong tanpa had, tanpa perlu kebenaran, ... akhirnya bini ditiduri pun tak pa.
Jangan salahkan Bak Ku Tee ni sangat sebab kita dah tahu siapa dirinya yang sebenarnya. Manusia yang HEBAT tidak akan berbuat sedemikian sebab dia tahu tentang kehebatan dirinya tanpa perlu diberitahu kepada orang lain. Aku Hebat, Aku Pakar, Aku Smart, ... simpan dalam hati sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Agama bolih tukar, nama bolih tukar, darah tak tau. Satu mesti tak bolih tukar. DNA.

Nazrio berkata...

Tee Tee Lagi sarkasteee dari bak kut Tee..kikikiki

Tanpa Nama berkata...

gua teringat satu cerita di ipoh.gua nak minum kopi di kedai old town coffe nam cheong yg original.masa gua sampai tu, semua tempat duduk penuh so gua pun tunggu jap.gua ditegur oleh seorg peniaga apam balik mini yg berniaga didepan kedai itu. peniaga ni kata ramai org2 islam yg masuk dan minum kopi di kedai cina old town coffee.peniaga ni kata org2 islam yg minum dikedai ni tak amik kisah dgn cawan2 yg telah digunakan juga oleh org2 cina yg makan babi. cawan tak bersamak.ceritanya lagi kalo minum kopi menggunakan cawan yg tidak disamak,diakhirat nanti tak dpt masuk syurga kerana terhalang dgn cawan yg tidak disamak itu..peniaga tu mengaku dia adalah cina dan sudah meniaga di depan kedai old town cofee sangat lama. sekarang peniaga itu sudah masuk islam dan peniaga ni belajar hal haram halal dari perkim..peniaga bersyukur kerana diberi hidayah, namun sehingga kini peniaga ini berniaga didepan kedai nam cheong ini dan meneruskan dakwahnya..diwaktu itu gua terfikir, apakah darah peniaga yg dulunya cina makan babi ini sudah disamak oleh perkim. perkim sudah dulu menjalankan perangai ISIS sebelum ISIS yg dijenama semula sebagai DAESH..barangkali ini la yg dimaksudkan masuk ISLAM itu selamat..kalo tak percaya, sila la kedai nam cheong di ipoh dan peniaga ini ada didepan pintu masuk menjual apam balik mini..islam made in arab ni mana ada kopi.tongkat ali dan kacip fatimah yg dikatakan syiah pun takda..tetiba bila perniagaan org cina maju dan dpt sijil halal dari jakim, mamat mualaaf melalui perkim ni menjual kebencian..peniaga wajib mempertikaikan jakim juga..