.

Sabtu, 24 September 2016

FOBIA ISLAM







selesai membaca kitab ini..
kesimpulan ringkas;

1. sewajarnya tidak wujud fobia dengan islam. yang sewajarnya berlaku adalah fobia dengan gerakan islam. kerana, ketakutan banyak datang dari sikap gerakan islam, bukan pada hakikat islam itu sendiri.
...

2. gerakan islam gagal menampilkan pendekatan yang mampu menjadi tauladan, kerana banyak gerakan terrorisme dan keganasan bermuarakan dengan pengaruh gerakan islam, sama ada secara langsung atau tidak langsung.

3. syariah dilihat oleh gerakan islam terlalu sempit, iaitu dari sudut kanun (undang-undang) sahaja, sedangkan menurut Isom Talimah ia hanya 2 peratus sahaja, jika dibandingkan ada ribuan perkara islam diabaikan oleh gerakan islam semasa berkuasa.
See More











---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gerakan Gerakan ini bunyi nya tak bagus macam GENGSTER

Semua bangsa semua agama pun takut pada GERAKAN

Lebih burok lagi GERAKAN TIADA NILAI EKONOMI

Nak kunyah apa masok perut ??????

Hidup manusia bukan atas GERAKAN tapi GERAKAN hidup atas manusia

Yang sibuk main Gerakan ini rata rata kumpulan manusia bahalol malas dan GOBLOK nak cari kuasa dengan menakit kan Rakyat

Bahalol saja

Ada BUKU AGAMA tak baca tapi sibuk dengan GERAKAN KARUNG

KARUNG lah yang mengerakan GERAKAN

Melayu Melayu saja sibuk bebende nih sambil topang rokok sama kopi...

Sudah penat KENTUT BERAK pulak

Bahalol

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Wan Ji ni x pandai isLang, tengOk kostum Luaran pundaH tahu...hebat Lagi isLang Aan Jho ~ jho Lho