Sabtu, 24 September 2016

KESAH DARI API API







HARI INI DARI API API
tidak menarik sangat
petang gua ke pasar ikan
nasib baik masih ada tuna dan titir
esok pagi pulang
maka wajib beli ikan dulu
opp.... grab dan uber dah ada

tadi gua naik grab
kemudian gua ambil no pone dia
lepas beli barang gua talipon

ini keran gua tak ada talipon bijak
selalunya ada kawan yg tolong gua
tadi gua buat deal sendiri
gua bagi x-tra
bila gua ajak esok ke lapangan terbang
dia tak dapat - ke gereja kerja mencuci
amin



BUAH TERAP
sedang musim
sebiji 4 rm
tak ada di semenanjung
tak pernah gua jumpa
walau pun gua ini kaki rayau
kaki lawat semua pasar

gua dah makan satu biji
nak cuba bawa masuk
sebiji ke bangsar
biji ngua ak tanam di jalan talawi
atau kubur cina belakang rumah
kah kah kah

IKAN NAIK
tadi dibelakang pasar lepas jam empat
ada perahu nelayan naik
bawa ikan kembong
cukup segar
tapi saying telah ada pemilik
tok peraiah dah booking
kalau tidak gua nak buat umai



MANGGA
gila mahal
manga hodoh 20rm satu kilo
tak tahu apa hal sabah macam ini
hutan luas kenapa buah buah tempatan mahal
bayangkan buah delima 5 biji 10rm di chow kit
di pasar Sabah satu biji 10 rm
gila mahal

TAPI ADA YANG MURAH
ayam pilipina gua dengar murah
tapi ayam siam
ayam saigon
mahal

ESOK TERBANG PULANG
esok jam 8 pagi terbang
cilaka tak dapat terbang  jam 12
lepas subuh gua wajib redi
ikan dan masuk dalam deep freezer
tuan empunya hotel dah beri kebenaran

ESOK MALAM
gua ada buat show
di pj one
seksyen 17
politik dan komidi
masuh perkuma
tak payah bayar
datanglah kalau nak dengar cerita
ayam pilipina dua bawa dua ekor
kah kah kah



NOTA
disabah ini jam 6 petang dah gelap
cepat sangat siang hilang
patutlah pendatang haram
disini banyak anak
kah kah kah



------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah.. nota kau mcm sial.

Tanpa Nama berkata...

Nak order ayam pilipina sekor wehh

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...jgn lupa bawa biji buah terap.

Nazrio berkata...

Nak Bawak masuk brg Sabah (Jangan rasuah budak kargo...) Pack moLek2...kahkahkah