.

Selasa, 13 September 2016

MAHATHIR MAHU HANCURKAN PARTI KETUANAN MELAYU







INGATKAN

KEMBALI

GEROMBOLAN

SEKARANG 

DITUBUHKAN

OLEH MAHATHIR


KOMENTAR
ketika deklarasi rakyat
ditanda tangani 
ramai yang beri komen
ini helah mahathir 
ini kerja licik mahathir
untuk selamatkan
parti ketuanan melayu

semua ini jelas pandangan salah
ini dibuktikan dengan niat
dengan kerja politik
yang dilakukan oleh mahathir

jika ada satu sosok
yang betul-betul bejaya
memusnahkan gerombolan
parti ketuanan melayu dari dalam
ialah mahathir muhamad

pertama mahathir gaduh dengan ku li
gerombolan pecah
kedua mahathir gaduh dengan anwar
gerombolan pecah
dan kali ini pecah sekali lagi

jelas ini peranan mahathir
yang tidak ada sesiapa dapat lakukan

kepada yang  masih tak faham
kepada yang masih was was
tentang peranan mahathir
diharapkan akan menilai  maklumat ini


Mahathir  azam jatuhkan Umno, BN bukan Najib sahaja sekarang

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berazam akan menjatuhkan Umno dan BN dalam pilihan raya akan datang, bukan sekadar Najib, kata pengerusinya Mahathir Mohamad.
 
Mahathir berkata hasratnya menubuhkan PPBM bukan semata-mata kerana Najib tetapi kerana Umno dan Barisan Nasional (BN) juga.
 
"Saya berusaha untuk jatuhkan Umno dan kerajaan BN," tegas Mahathir di depan pemimpin Amanah, PKR dan orang ramai yang penuh sesak di hadapan beliau.
 
"Dulu saya keluar Umno saya tak fikir nak tubuh parti. Tapi kali ini saya cuba adakan parti lain yang berhasrat lawan Umno dan BN
 
"Sebabnya perbuatan pemimpin Umno hari ini, ketua bahagian, wakil rakyat  mereka lakukan jenayah besar sukar bagi kita fahami.
 
"Saya nak singkir manusia ini, nak singkir Najib.
 
"Tapi kalau singkir Najib saja tak guna tanpa parti yang dia pimpin," kata Mahathir.
 
Dulu, katanya, Umno untuk bangsa dan tanah air tetapi hari ini berjuang untuk Najib itu. 
 
"Ia tak masuk dalam perlembagaan. Saya tengok balik perlembagaan baca lima kali takda pula sebut pertahankan Najib," kata  Mahathir sinis.
 
Untuk menang, katanya, semua pihak perlu bersatu dan keluar dari Umno.
 
"Kita akan kalahkan Najib dengan parti pribumi bersatu untuk ini kita perlukan kekuatan.
 
"Kekuatan rakyat mestilah dengan segera jadi ahli parti pribumi bersatu ...alhamdulillah malam ini saya terima 1000 permohonan dan kita harap rakyat Negeri Sembilan tolak Umno dan BN," ujar bekas perdana menteri ini.
 
Kata beliau dalam usaha ini jika sekalipun perdana menteri tidak turun, beliau berkata PPBM dan pakatan pembangkang akan tunggu pilihan raya akan datang.
 
"Jika Najib tidak turun sekarang kita terpaksalah tunggu hingga pilihan raya....kita akan tunggu.
 
"Parti lawan BN menang bukan kerana BN kuat sebaliknya pakatan pembangkan tidak bersatu, jadi tak boleh menanglah.
 
"Jika mereka bersatu termasuk Pas kita boleh kalahkan BN.
 
"Nak kata parti lawan kerajaan pun tak kena sekarang ni kerana di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan pembangkang sudah jadi 'kerajaan' jadi Umno-BN ni sebenarnya sudah separuh kerajaan lah,"  ujarnya disambut derai tawa penyokong malam tadi.


TIBAI TUN

TIBAI DARI

DALAM PERTI

PIJAK SAMPAI

MAUT KERAS


------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saudara tukar tiub
dalam real politik msia engkau kena tau peratusan pengundi
umno sombong bongkak perasuah songlap duit rakyat
semua tahu perkara ini
realiti ini dimana 70 % penduduk msia melayu, cina sekitar 18 % dan india 8 %
begitu juga pengundi yang akan menentukan masa depan msia
siapa tak setuju ?
adakah 18 % dan 8 % yang bising merata dapat mengubah apa apa ?
pasti tidak...serpihan pengundi melayu mampu membawa peruabahan ?
jangan silap jangan gundah gelana
semua ini tidak akan berlaku
selagi melayu selesa dengan nikmat ketuanan
selagi melayu tidak tahu membezakan antara agama bangsa dan negara
sekian lama begitulah melayu menganggap semuanya datang dari allah swt
tiada apa akan berlaku
ahli umno tidak akan berubah sekelip mata
seorang yang memimpin mereka selama 22 tahun
yang pernah dicium tangan kaki lutut
tidak mendapat sokongan malah dikeji dihina sebegitu rupa
oleh ahli yang sama pernah mencium tangan beliau
semua sedia maklum perkara ini
datanglah bersih 1 sampai bersih 10
tidak akan merubah apa apa
cuma boleh berseronok atas jalanraya
berkeliaran menjerit menyanyi lagu
hanya impian sekadar mendapat perhatian
adakah apa apa yang berubah dengan berbuat demikian ?
kah kah kah kah kah
ingatlah daulah kuasa daulah kekayaan amat berkuasa zaman ini
tiada apa yang kamu boleh lakukan
sekadar menanti kewafatan golongan munafik yang berada di tangga kuasa
indon semakin menghampiri dalam merayakan pucuk pimpinan
selepas bugis, jawa sudah susun langkah
mengambil alih kuasa mengikut peraturan sendiri
rakyat hanya membising teriak melaung
tiada apa akan berlaku
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

MAT LOL ADA MAGIK BON BON

Nanti BASIKAL pon boleh meletup macam Helikopter

BASIKAL JATUH LOBANG TAIK JALANRAYA pun kiok jugak

Negara Maju Aman tanpa MAT LOL wokay

Apa apa TUN buat setuju saja lah

panglimo potaseh berkata...

UMNO jatuh habis lah Melayu. UMNO lah yg selama ini menegakkan melayu .. tegak tanpa sarkot .. tegak terpancot-pancot, habis kuat pon melendir perut. UMNO lah yang kayakan melayu .. kaya dengan memijak kepala melayu sendiri .. akibatnya yang kaya semakin kaya .. miskin jadi kedana .. apataknya, melayu kaya beli rumah harga rm10juta dapat 10% diskaun .. yang miskin pon dapat diskaun 10% .. camna nak dapat diskaun nak beli rumah pon pitih tarak. Nasib baik ada Noh Omar, nak bagi loan patuh syariah dengan bunga 18% setahun .. phoooh, endahnya agama. Kata ada PRIMA, kunonnya untuk merumahkan rakyat .. pukimak lulah merumahkan rakyat. Dah 60 tahun merdeka, melayu masih dibelakang cina dan keling. Nah .. biarkan lah Chedet, Sang Mamak Kerala ini hancurkan UMNO .. aku percaya dia boleh .. KASI PEEEeeeCAH.