.

Khamis, 29 September 2016

MEMAHAMI MAKNA PILIHAN RAYA






MAKNA PRU14

pakatan harapan
termasuk parti PAS
akan 
membuat sejarah dunia
apabila najib dikalahkan
dalam pengundian PRU14

sejarah dunia kerana
belum pernah berlaku
dalam negara dunia ke3
sebuah kerajaan zalim
sebuah kerajaan penipu
sebuah kerajaan rasuah
dapat dikalahkan melalui
pengundian

malah 
ini satu sejarah
untuk bumi manusia


------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Paham den pilihanrayo ado lah musim bogumbiro. Apo tak eaa maso ni lah wakil rakyat yg dah jadi kayo rayo tujuh keturunan dongan gaji rm7k sobulan .. torkokeh-kokeh carik rakyat .. rakyat adolah rajo, sotarap Sultan Melako.

Maso PRU kito di bagi makan, kain, atap, kambing, lombu, konduri doa, sekolah/balai rayo dapek tv .. bajo, duit lagi .. pompuan pon boleh dapek. Projek momacam nak dibuek .. kekadang tak masuk dek akal pon ado .. apo pon janji ini, ia boleh gumbirokan rohani kito.

Bila ati dah gombiro .. balik ghumah carik bini ajak entot-entot. Esoknyo poee ngundi naik kereto poree. Kalau lah PRU tu tiap hari, kan ko best.

Tanpa Nama berkata...

mmg la bro..pas dah tau tak bole menang..so dari kalah hilang duit, baik jd penganggu 3 penjuru kerana duit sudah masuk akuan akhirat..wang itu kalo dizakatkan maka ianya suci bersih halal jakim dan halal risda..dgn duit itu, bole juga membeli syurga dan bidadari..tanpa wang, tak bole berzakat, tak bole g haji umrah entota ataas unta..tanpa wang tak bole bina masjid dan dpt pahala sedekah bernilai 90juta..ini lebih hebat dari nabi..nabi mati miskin tp dpt ganjaran syurga, bayangan kalo org kaya yg beramal jariah dgn wang 90juta, jgn kata syurga, bapak syurga pun bole dpt..sedih la jd miskin hina.dah la kena gst, nak g umrah g haji pun susah..