.

Khamis, 29 September 2016

SULTAN MELAKA





BOGUMBIRO
Paham den pilihanrayo ado lah musim bogumbiro. Apo tak eaa maso ni lah wakil rakyat yg dah jadi kayo rayo tujuh keturunan dongan gaji rm7k sobulan .. torkokeh-kokeh carik rakyat .. rakyat adolah rajo, sotarap Sultan Melako. Maso PRU kito di bagi makan, kain, atap, kambing, lombu, konduri doa, sekolah/balai rayo dapek tv .. bajo, duit lagi .. pompuan pon boleh dapek. 

Projek momacam nak dibuek .. kekadang tak masuk dek akal pon ado .. apo pon janji ini, ia boleh gumbirokan rohani kito. Bila ati dah gombiro .. balik ghumah carik bini ajak entot-entot. Esoknyo poee ngundi naik kereto poree. Kalau lah PRU tu tiap hari, kan ko best. on MEMAHAMI MAKNA PILIHAN RAYA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/16





---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau sudah SUNAT tak ada lah KULOP nya lagi

Maka bersih dan SAH SOLAT NYA

Masalah KULOP ini masalah DUNIA

Bila RAKYAT tak ada duit makan minum pun susah , KULOP ini mampu bagi PROTEIN bila di masak SUP KULOP

Tapi RAKYAT dari azali lagi GOBLOK , bebende KULOP ini di buang macam ORANG KAYA padahal papa kedana miskin

CINA INDIA OMPUTEH pandai , masa sesak hidup dengan KULOP

Melayu MELOPONG saja lah tunggu DEDAK

judin budin berkata...

mmg ramai yg seronok masa pilihanraya. tu yg peliknya .