Jumaat, 16 September 2016

PEGUAM NEGARA AMERIKA TIBAI NAJIB



MAK CIK FELDA TAK FAHAM
Begitu jelas Loreta berucap, yg faham bahasa Inggeris boleh tangkap mesejnya, tapi makcik2 Felda, ahli2 UMNO di desa2, NGO Melayu di kotaraya, ahli2 PAS yg berserban, bercapal, bertawakal atau yg bertaqwa dan yg masih percaya jin dan superstitions ......apakah mereka faham ayat dan bahasa Loreta tu? Apalah nasib sebahagian besar minda orang Melayu kita? 

Tak boleh faham antara skandal rasuah berskala besar yg dilakukan oleh pemimpinnya sendiri dan harus menentang dan mendesak pemimpin itu didakwa dan dihukum, ini tak mereka sama ada benggong atau percaya pemimpin itu kelak akan diadili di padang Mashyar oleh Allah. 

Jadi mereka fikir tak perlu sibuk2 akan perkara itu dan semuanya pula harus tumpu kepada pembangunan akidah masing2, banyak berdoa dan bertafakul. on DENGAR APA KATA PEGUAM NEGARA
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 9/15/16




PERLU REVOLUSI BAHASA
Setuju. Revolusi bermula dengan bahasa. Wajib disebarkan beserta sarikata atau terjemahan yang tepat dan tuntas. Ini penting. Masalah penguasaan bahasa Inggeris itu satu perihal, sementara masalah penghayatan bahasa Inggeris itu pula satu lagi perihal yang lain. Belum lagi isu bahasa Melayu itu sendiri. 

Apapun , terima kasih kepada tt yang menyebarluas dan mengarusperdanakan revolusi dalam bentuk satirikal mahupun sabatikal. Jasa tt adalah crucial. (ni faham ke tak penuntut universiti awam ni bila aku cakap crucial, tak usah kata geng orang kampung atau felda). on DENGAR APA KATA PEGUAM NEGARA
Publish | Delete | Spam
pujangga cooler lumpur
on 9/15/16





------------

Tiada ulasan: