.

Isnin, 3 Oktober 2016

AHLI POLITIK WAJIB JUJUR




WAJIB BERBINCANG
Setuju dgn Anonymous on 9/30/16 yg benci tahap maksima, orangramai memang menjangka malah menaruh harap bahwa politikus bukan-bn untuk berbincang dan bermesyuarat bagi setiap isu penting. 

Orang kampung tt kata bulat air oleh pembetung, bulat perut oleh ketupat lemang dan lontong, bulat mata oleh terpandang hantu polong, bulat kata dan hati oleh mesyuarat di balai rong. Jangan setakat pung pang pung pang kosong di warung2. 

Dan jangan pula ada yg memandai tak nak orang lain mengutara atau mengtimur pandangan dan nasihat, orangramai tidak mahu pada diktator yg hanya berpandangan selorong. 

Selalunya sesuatu isu ada lebih dari satu jalan pendekatan kerana semua kejadian adalah ciptaan Tuhan, dan Allah itu Maha Kaya. Jadi bincanglah dan debatlah untuk mencari jalan terbaik dari segalanya. Cuma beringat, setiap sesuatu juga ada cara melakukannya. 

Perbincangan mahupun debat mestilah sentiasa dilakukan dgn berhemah dan beradab, selain dengan rasional serta penuh intelek dan kematangan. Barulah on JANGAN TIPU RAKYAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/1/16





-------------

Tiada ulasan: