Isnin, 3 Oktober 2016

BERITA MAL HIJRAH







KAH
BERITA TERBEST

BERITA TERNOW

BERITA TERHOTT


Criminal Charges Imminent Over 1MDB - Jho Low Tops Wanted List!

A criminal case is widely expected to be lodged shortly by United States prosecutors against individuals believed to have stolen money from 1MDB and laundered it illegally in the United States - the main name in the frame is expected to be Najib's proxy Jho Low, also a US citizen.....

1MDB: Jho Low dan beberapa individu lain akan didakwa di AS

Ahli perniagaan Jho Low antara individu utama  akan didakwa oleh Pendakwaraya Amerika Syarikat kerana terbabit dalam pengubahan wang haram di negara itu dalam masa terdekat.
Jho Low  yang juga warga negara Amerika Syarikat  itu dipercayai adalah proksi  kepada Najib.
Kemungkinan nama lain yang terbabit dalam sebahagian tempoh kecurian berlaku termasuk Jasmine Loo (juga pemastautin di Amerika Syarikat); Riza Aziz (anak tiri Najib);Eric Tan (bertanggungjawab menguruskan pengubahan wang haram untuk Jho Low) dan Shahrol Halmi (Ketua Ekesekutif 1MDB).
Terdapat juga spekulasi Goldman Sach Asia Tenggara, Tim Leissner yang mendapat habuan USD600juta kerana meningkatkan pinjaman yang mencurigakan sebanyak USD6.5bilion juga dikatakan akan didakwa.
Sarawak Report (SR) pada Selasa lalu, dengan tajuk beritanya: 'Criminal Charges Imminent Over 1MDB- Jho Low Top Wanted' melaporkan akan mendedahkan lebih banyak tindakan sivil yang akan dikenakan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) untuk mengesan semula semua harta yang diperoleh melalui wang yang dicuri daripada rakyat Malaysia itu.
Khabar angin juga turut tersebar luas menyebut individu pertama yang akan dikenakan tindakan sivil oleh DOJ adalah Jho Low yang mewakili perdana menteri Malaysia sebagai 'penasihat' di 1MDB.
SR adalah portal media pertama mendedahkan peranan Jho Low menguruskan dana awal tahun lalu, walaupun Najib dan 1MDB menafikan Jho Low memainkan peranan menguruskan dana tersebut.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH PADAN MUKA  KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH





-------------------

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Habih... Macam mana berita ezam keLuar umnQ.? Kita nak bubuh nomor berapa berita ezam.? jadik berita nomor berapa.??? ciLaka 1MDB

Tanpa Nama berkata...

Ini ORANG KAYA harta sorok mana mana ada

Hidup sepuloh kali pun tak akan habis

Yang habis orang orang Melayu lah nak makan apa , duit tak ada nak beli kangkong pun kena cukai 6%


90% gaji dah habis bayar utang kiri kanan depan belakang

Tinggal 10% gaji tuk beli rokok dengan top up handphone

Bodoh lah

Tanpa Nama berkata...

Nak harapkan pihak penguatkuasa di Malaysia membuat dakwaan, jauh panggang dari api. Apadah jd dgn PDRM, SPRM, AG. Malulah

Tanpa Nama berkata...

Ada banyak cara Najib boleh selamatkan diri. Cara terbaek, cipta kes spt Memali, Sauk, Lahad Datu dlm masa terdekat ni.

Banyak bebudak dan hantu fanatik PAS boleh diupah dedak. Umpan saja hudud, boleh perang 40 tahun bro.

Tu blom cipta ISIS lagi. Ini sumer akta dlm tangan, rugi la x guna. Kalo gua, ada 100 perkara boleh dicipta.