Selasa, 11 Oktober 2016

DEKLARASI RAKYAT PADA RAJA







YA AMPOON

YA MAULANA

ADA 1.2 JUTA

TANDA TANGAN

UNTUK TUANKU

Deklarasi Rakyat: Tunggu keputusan Majlis Raja-Raja

ALOR SETAR - Mesyuarat Majlis Raja-Raja yang bermula hari ini dilihat amat penting untuk raja-raja menterjemahkan kuasa dan ungkapan ‘Raja dan rakyat berpisah tiada’ dengan memahami kandungan Deklarasi Rakyat.

Ahli Parlimen Pokok Sena,  Mahfuz Omar berkata, walaupun sukar untuk Majlis Raja-Raja khususnya Yang di-Pertuan Agong untuk memenuhi tuntutan Deklarasi Rakyat, sekurang-kurangnya Majlis Raja-Raja boleh memperakui kandungan Deklarasi Rakyat yang di tandatangani 1.2 juta rakyat.

“Pengiktirafan itu penting walaupun tidak berupaya untuk memecat Najibk. Rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap Najib tetapi tidak dapat bertindak memecatnya kerana halangan perundangan,” katanya.


KALAU SEMUA

YANG TANDA

TANGAN TURUN

KE DATARAN

ERTINYA KITA 

TELAH BERJAYA




-------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ampun tuanku..aku bukan nk derhaka..tp kalau sultan dan agong x boleh nk membetulkan segala kepincangan yg berlaku pd negara yg aku cinta ini..baik aku x ada agong dan sultan..aku x halalkan segala duit cukai aku utk menyara hidup tuanku semua..biarlah kami rakyat derita entah sampai bila..ampun tuanku