.

Isnin, 13 Mac 2017

ASAL BEWOK PULANG KE LUBANG BEWOK





FACE BOOK


Asudi Hamdun 
Bila golongan berilmu melayan dan bertelagah dengan golongan yang kurang keilmuannya..bahaya nya adalah apa yang berlaku. Yang kurang ilmu akan bertindak melampau..sedangkan yang ada ilmu tidak sanggup melakukan seperti yang mereka lakukan. Di situ perbezaan antara yang berilmu dan tidak..Jika kedua-dua belah pihak sama naik sahaja bertelagah..Terimalah apa yang terjadi.



Asudi Hamdun Bila golongan berilmu melayan dan bertelagah dengan golongan yang kurang keilmuannya..bahaya nya adalah apa yang berlaku. Yang kurang ilmu akan bertindak melampau..sedangkan yang ada ilmu tidak sanggup melakukan seperti yang mereka lakukan. Di situ perbezaan antara yang berilmu dan tidak..Jika kedua-dua belah pihak sama naik sahaja bertelagah..Terimalah apa yang terjadi.
LikeReply11 hr
Kamal Azhari Zuhra Ini jg sbgn drpd tugas 'Amar Ma'ruf Wanahyi Munkar', naiwaitu kita krn Allah utk memperbetulkan sesuatu perkara yg x betul n melampau.

----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BEWAK Serban ke ????

Ada MASYOOOOKKKKKKKKKKK

90 Juta wokay....

Tanpa Nama berkata...

bukan salah berilmu dan bukan salah tak berilmu..biasanya yg tak berilmu itu adalah org2 miskin.kalo miskin macam ne nak ngaji kat middle east melainkan tangan2 dari saudi wahabi menhulur wang fulus..org2 kaya bukan saja bole membeli ilmu, malah boleh membeli syurga dan jenis2 pantat bidadari yg dia nafsui..si miskin hanya mampu senyum kambing, senyum macam kerang busuk utk meraih simpati syurga allah..namun, yg kaya, yg berilmu la yg memperbodohkan lagi org2 miskin..ini la teknik parti melayu umno barisan national.52% rakyat tahu bahawa menteri2 monkey najib adalah bodoh..bodoh demi dedak dgn bodoh kerna tak belaja itu lain..lihat bro tt, pencerahan dlm bahasa melayu, lihat djkl yg berani buat kelas utk org2 miskin.lihat ust2 yg menyebarkan api rasis dikelas2 hukum.di tv hijarah pernah ust arianto kata semua kilang adalah milik cina,takda org islam..di media2 percuma ini melakukan pembodohan demi pebodohan..akhir kalam, kelas perjuangan mereka ada duit dan burit..dgn duit bole beli audi, dgn audi bole dpt burit..mas kawin disaudi cecah ratusan ribu, sunnah nabi kata mas kawin bole je ayat quran..cuba korang simpan ayat quran dlm bank, dpt apa?

panglimo potaseh berkata...

Apa definasi ilmu pada Pak Ustaz?. Mereka sebut iel-mu .. lidah kene rendam dgn air doa dulu baru boleh sebut "eil-mu" dgn betul.

Ilmu bagi Pak Ustas, tidak kene mengene dgn pengatahuan sains, matematik, sosial atau geografi.

Pengetahuan ini biar Sang Kapir je buat kajian. Kita tak perlu pengatahuan tersebut.

Ilmu kita semua dah tertulis dalam Quran .. hafal je ayat nye. Nak lagi pandai baca Quran meh pegi berguru dgn Ostas ni .. tapi jgn lupa bawak duit yurannye sekali, ribu-ribu hinggit jugak. Tapi berbaloi .. sebab bidadari menanti.

Alah ilmu Kapir kamu takde hal bayar pon .. bila Ostas minta ribu-ribu kamu mula bising .. tak bau syurga kamu nanti.