.

Khamis, 16 Mac 2017

BAIK BAIK AMAT BAIK





YAKJUJ MAKJUJ

Lagi satu, Melayu kalo dah tahu lubuk pemberi, segalanya akan habis diminta selagi si pemberi tak pokai, selagi itulah akan diratah hartanya. Cuba pikir dalam-dalam. 

Mungkinkan Melayu ini sendiri bangsa Yakjuj dan Makjuj spt yg diceritakan dlm Quran, kadang kala firasat gua rasa begini la. Melayu ni sejenis bangsa perusak. Tapi kalu didedahkan ini, melompat la satu nusantara. on LAPORAN BERITA DAPUR JALANAN
Anonymous
on 3/12/17

MAKAN FREE
Hihi.. pasal makan free, mmg melayu nombor 1. Tak kira walau gaji RM10k, RM20k, RM30k pun.. ini mmg agama ajar suruh terpa WAJIB kenduri kendara bilamana dijemput. Kalo yg dah perut boyot tu, bubuh daging penuh pinggan lagi. Makan pulak, x payah kunyah, terus telan ja sbb nak lahap lagi 3-4 round. 

Kita bukan mcm orang kapir Jepun. Segala etika ini diajar bermula dari umur 1 setengah tahun. Sbb tu Jepun kapir tahu jaga segala adab. Kalo bab berdebat, mengacau orang bercakap nombor satu. Nak kata x reti bahasa, tuan pengerusi pun sama 2x5. 

Nampak gaya, Islam tidak cukup utk mendatangkan rahmat utk melayu. Lagi mcm haramjadah, ada la. Nak anut Shinto Pagan, lagi rusak la. Ulamak lampau karang berpuluh ribu kitab, walhal bani melayu, muqaddam pun x reti baca, ngomel dah jadi mcm2 elitis dah. on LAPORAN BERITA DAPUR JALANAN
Anonymous
on 3/12/17


BERITA MALAM INI
DAPUR JALANAN
ADA BERITA BAIK
AMAT BAIK
KELMARIN TAK ADA
APA APA MASUK
KE DALAM AKUN
DAPUR JALANAN
HARI INI
ADA


BERITA BAIK
TAPI
semakin ramai
kakak dan abang 
abah dan emak
menderma
agar dapur jalanan
dapat membeli 
sebuah van tangan ke dua

100RM DARI KAKAK
150RM DARI KAKAK
50RM DARI ANAK MUDA
50RM DARI ABANG
100RM DARI ATUK


PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


TAMBAH

RM450




JUMLAH

RM9,360


TERIMA 


KASEH




-------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu kan bahalol

Biasa lah

Nasib baik ada Cina India

Nak harap Melayy saja , Janda pun di gadai ke Bangla


Bodoh lah

Alamak pun sama gila MASYOOOOOKKKKKKK

Ha ha ha ha ha ha