.

Ahad, 12 Mac 2017

BILA PARTI ISLAM NAK SAMAN HUSAM





FACE BOOK

Abu Bakar Mohd Rashid's Profile Photo, Image may contain: one or more people and people playing musical instrumentsMari kita pakat2 berdoa agar Pas saman Husam! (pls baca news kat komen)




PAS kini memulakan inisiatif menyaman individu yang menuduh PAS menerima RM90 juta daripada Umno.

Saman itu dibuat pasukan peguam menerusi Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Luham).

Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan, perkara tersebut sudah berada dalam tindakan peguam Luham.

"Hendak saman, bukan perkara yang mudah, dia kena kaji dahulu kes dan banyak perkara lagi ia bukan semudah buat laporan polis," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas merasmikan Muktamar tahunan PAS Kawasan Tanah Merah kali ke-56 yang diadakan di Kampung Manal disini.

Dalam pada ketika berucap merasmikan mesyuarat agung itu beliau menjelaskan PAS Pusat tidak mempunyai sebarang akaun dalam institusi perbankan, Affin Bank.

Isu tersebut timbul apabila bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mendakwa dana RM90 juta disalurkan kepada PAS Pusat melalui Affin Bank.

Anggota parlimen Kota Bharu itu menambah, sebaliknya PAS hanya mempunyai dua akaun di Bank Islam dan MayBank Islamik.

"Kalau orang kata, pemimpin PAS dapat duit daripada Umno RM90 juta, dimasukan dalam Affin Bank, boleh jadi dana itu dapat masa dia dahulu," katanya. – HARAKAHDAILY



Nazir Mahmud Khan Apa yang tak mudahnya. Kalau Kata tak terima ttu tak ada rekod duit masuk. Bila takdak rekod duit masuk, ambil lawyer baru lulus pun boleh menang kes. Nak pelotaq apa ni.
LikeReply313 minsEdited

Kameel Abuya Berapa lama mkn masa utk MULA tuu..?😜
LikeReply313 mins







-----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saman , jangan tak Saman

Affin Bank ada boleh cakap lah

Pakai KARUNG ke , pakai Q7 pun boleh tau lah

Kalau tak kaya , tak kan 90 Juta pun nak senyap

Ada MASYOOOKKKKKKKKKKK

Tanpa Nama berkata...

kena kaji dulu boleh menang atau tidak, kena selidik dulu kentut berbau atau tidak. kalau dah tau berbau tak payah kentut, biar kemut sampai hilang kah kah kah apa kebodoh tahap gaban nie....kah kah kah...engkau saman lah nak kira apa....berapa tinggal selepas berbahagi dengan semua? siapa ne bodoh kah kah kah pi mampooos lah