.

Ahad, 12 Mac 2017

LAPORAN BERITA DAPUR JALANAN





BEZA MELAYU DENGAN CINA
betul cakap saudara tu....payah melayu nak derma...kalau nak terima laju, bersusun, berbaris, mengheret kaki patah, aral menghalang kah kah kah siap cium tangan pemberi habuan, sama macam semua kakitangan kerajaan kita ini, 
dari atas sampai bawa, suka terima sengih gigi sampai terkeluar lidah, meratah daging percuma kah kah kah...kalau cina nak buat dewan, nak beli paip bomba, nak ronda sukarela, nak minta derma sekolah cina, nak derma tokong cina beribu berjuta dalam sekelip mata...
ini lah beza melayu dan cina.... ini melayu buat dapur pun payah....nak beli gas, nak beli tong, nak beli van buruk kena tunggu bertahun tahun....cuba tt minta ngan guan eng....kot dia bagi satu vam baharu.. kah kah kah hidup melayu, hidup umno on LAPORAN DAPUR JALANAN HARI INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/10/17



TERIMA KASEH
hari ini gua terima berita
kak ann telah derma 50 ringgit
kak ann juga
akan pastikan menantunya
akan menderma juga

terima kaseh kak ann


BERITA BAIK
semakin ramai
kakak dan abang 
abah dan emak
menderma
agar dapur jalanan
dapat membeli 
sebuah van tangan ke dua

hari ini dari laporan dapur
ada  100rm masuk
ada 50rm masuk
ada 10rm masuk
dari hamba allah yang baik
terima kaseh 
daun keladi
kami masih 
nak lagi



PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


 ADA

TAMBAH


160RM

KINI JADI

RM6,860


TERIMA 


KASEH




-------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hihi.. pasal makan free, mmg melayu nombor 1. Tak kira walau gaji RM10k, RM20k, RM30k pun.. ini mmg agama ajar suruh terpa WAJIB kenduri kendara bilamana dijemput. Kalo yg dah perut boyot tu, bubuh daging penuh pinggan lagi. Makan pulak, x payah kunyah, terus telan ja sbb nak lahap lagi 3-4 round.

Kita bukan mcm orang kapir Jepun. Segala etika ini diajar bermula dari umur 1 setengah tahun. Sbb tu Jepun kapir tahu jaga segala adab.

Kalo bab berdebat, mengacau orang bercakap nombor satu. Nak kata x reti bahasa, tuan pengerusi pun sama 2x5.

Nampak gaya, Islam tidak cukup utk mendatangkan rahmat utk melayu. Lagi mcm haramjadah, ada la. Nak anut Shinto Pagan, lagi rusak la. Ulamak lampau karang berpuluh ribu kitab, walhal bani melayu, muqaddam pun x reti baca, ngomel dah jadi mcm2 elitis dah.

panglimo potaseh berkata...

Beza melayu dgn cina. Melayu ada raja dan sultan melayu yg belum tentu melayunye .. melayu ada PM, TPM, Mat Maslan, Pendikar Todi Pasir Salak, ada DO dan memacam OO lagi .. semua depa ni kena diberi makan dulu .. walaupun Sang Mappadulung kata dgn mulut berbuih bahawa rakyat didahulukan .. akhirnye rakyat makan REMAH mereka sahaja. Hari itu aku jln-jln di jalan TAR .. mak oii ramainya gelangdangan dulu zaman Chedet mende ni takde?

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu, Melayu kalo dah tahu lubuk pemberi, segalanya akan habis diminta selagi si pemberi tak pokai, selagi itulah akan diratah hartanya.

Cuba pikir dalam-dalam. Mungkinkan Melayu ini sendiri bangsa Yakjuj dan Makjuj spt yg diceritakan dlm Quran, kadang kala firasat gua rasa begini la. Melayu ni sejenis bangsa perusak. Tapi kalu didedahkan ini, melompat la satu nusantara.