.

Ahad, 30 April 2017

JANGAN BUAT FITNAH



JANGAN

SEBAR

FITNAH

Ribut landa kawasan Muktamar PAS, 19 dilapor cedera

Seramai 19 orang dilaporkan cedera selepas ribut melanda khemah utama di Kompleks PAS Kedah, Alor Setar, kawasan berlangsung Muktamar tahunan PAS ke-63 malam tadi.
Menurut Jabatan Bomba dan Penyelamat Kedah, kejadian pada pukul 7.25 malam itu membabitkan khemah yang menempatkan pameran dan jualan Kelab Keusahawanan Haraki (KU-Haraki).


 


RIBUT MELANDA

MUKTAMAR PAS

HANYALAH

BENCANA ALAM

BUKAN TANDA

APA APA DARI

YANG MAHA ESA

BUKAN KERANA

PAS MENIPU

PUTAR ALAM

ATAU HADI

KELENTONG

ATAU PAS

BERSUBAHAT

DENGAN UMNO

ATAU KERANA

PEMIMPIN PAS

AMBIL DUIT

1MDB DARI

AKAUN NAJIB

JANGAN BUAT

FITNAH RIBUT

IALAH BENCANA 

ALAM - KHALAS



--------------

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu dikira DUGAAN atau BALA? Tanya jer jangan marah. Ada sesiapa boleh tolong bagi jawapan?

Tanpa Nama berkata...

bencana alam, ke bencana buatan orang?
tiang terlalu ringan?
atau
khemah terlalu BERAT?

rekaan terlalu "auta"
(pereka tak lulus "sijil reka bentuk"?
besi terlalu "karat" atau "nipis"
sampai kena sikit tiupan angin, pon "TOMBANG"

pemasangan terlalu "cuai"
pemasangan tarak "sten derd'
ke
pemasang tiada "kemahiran"
pemasang ada "sijil pemasangan" ke tak?

memang bencana,
bencana terSetar sekali..................

Tanpa Nama berkata...

Sori TT, inilah UJIAN bagi org2 yg beriman. Para pejuang agama tiada masalah DIUJI sebegini.

Kalo org kafir dipanggil BALASAN ALLAH. Allah nak tunjuk kekuasaan Dia. Allah telah MARAH dgn perbuatan terkutuk mereka itu.

TERM berubah2 mengikut kesesuaian kepalabutuh atuk dia ja. Kita xleh kutuk derang sbb mereka SUCI dan disukai Allah. Kita ni pula, binatang haramjadah. Boleh dipanggil biawak, tenuk dan sebagainya oleh manusia suci pilihan Allah.

Tanpa Nama berkata...

Ishhhh kau ni, kalau Pak lebai itu namanya ujian ALLAH, kalau kapir harbi itu bala

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat nk mempersenda kejadian Allah. Jika kita berlaku zalim pada Allah ni, bala Allah tu tidak memilih sama ada yg baik atau yg jahat. Semua akan kena. Tapi ujian sebegini Allah nak tunjuk dan beri supaya dapat menguji lagi tahap kesabaran dan ketaqwaan insan dikenali hamba allah. bukan hamba pada manusia & peraturan ciptaan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Isham2... kusangkakan telah berubah dgn takdir allah ini. Rupanya lebih hebat senda mu pada sang Pencipta. moga Allah memberi taufiq pada mu dlm berkata2.

Tanpa Nama berkata...

Dari sudut sains putaran alam atau dalam bi the science of spinning the world, ribut begini adalah rendah nilai kehebatan berbanding taufan atau typhoon, twister atau tornado, gempabumi berskala Richter 5 ke atas, dan tsunami. Ia berlaku akibat terdapat poket tekanan atau pressure pockets yang agak besar. Putaran alam mengisi poket ini dengan apa saja yang ada di sekitarnya supaya poket tidak lagi kosong. Putaran manusia pula mengisi poket dengan apa saja yang dapat dari sekitarnya supaya poket tidak kosong, tapi itu cuma manusia yang jenis putar alam atau spinner atau twister. Oh, bill paxton baru je mati februari 2017.

Tanpa Nama berkata...

Ujian adalah tarbiyah dari Allah
Apakah kita ?kan sabar ataupun sebaliknya
Kesenangan yang datang selepas kesusahan
Semuanya adalah nikmat dari tuhan

Indah sungguh didkan dalam Islam.

Tanpa Nama berkata...

Yoooo, gwa dgn penuh hasad dengki berasa sekiranya parti Amanah, PKR atau DAP yg kena....gwa rasa org Pas akan sujud syukur sbb bala menimpa mereka

Tanpa Nama berkata...

serigala tiup robohkan rumah....bukan rumah, tapi khemah

Tanpa Nama berkata...

belum gempa bumi dah GOYANG dah ROBOH ke?????

Tanpa Nama berkata...

dah MASOOOOOOOOOOOOOK "the duck'
bole bikin rumah BESI
(bukan BIRKIN)