.

Selasa, 2 Mei 2017

DIALOK SAEKOR LEBAI







DIALOK SAEKOR LEBAI
Zuhdi: 5 states, 40 parliament seats goal is not hot air MUKTAMAR | PAS formulate goals after running 100 simulations for each seat, says party strategist. Satu petang dalam bilik komputer masjid hijau al donasi: 

Pembantu: Dah boleh mula ustad, nak masukkan siapa? 

Lebai: Alhamdulilah syukran, akhirnya... ok kita mulakan dengan kerusi nombor 01. Bismillah dulu... ok, first mestilah letak pas, kita yang nak masuk bertanding, itupun kamu tak reti! Ok, kita nak buktikan kalau pertandingan 3 penjuru, kita boleh menang! 

Pembantu: Ooo... bijak la ustad, hehe. Lain nak letak siapa lagi ustad? 

Lebai: Ok, lawan pertama kita mestilah umno... 

Pembantu: Eh, bukan ke kita berpadu dengan umno, takkan berlawan? 

Lebai: Kamu apa tau, ini hal politik! Taip je nombor dua tu umno! 

Pembantu: Dah. Tapi ada nombor tiga kan? 

Lebai: Tau pun. Letak... ummm... pkr la. 

Pembantu: Ok, pkr. Sekarang kena letak parameter tempat mengundi... 

Lebai: Ok. Lokasi, semenanjung. Sabah, sarawak tu takyah buang on 
PUTUS HUBUNGAN DENGAN PKR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/1/17





----------------

Tiada ulasan: