Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 29 Ogos 2008

NEGARA HURU-HARA JIKA ANWAR JADI PERDANA PERDANA MENTERI

MELAKA 28 Ogos - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam percaya negara ini akan menjadi huru- hara jika Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

''Saya terkejut dengan tindakan Anwar ini. Beliau umpama budak-budak dan perlakuannya tidak sedikitpun mencerminkan beliau seorang pemimpin yang baik apalagi untuk menjadi Perdana Menteri," katanya.


Kah kah kah … gua lagi terkejut beeeb....kerana makhluk ini diterima jadi manusia. Gua tak tahu pada siapa nak komplain…. Nak minta Kopi Anan declare kat UN jadikan makhluk ini anak berudu….kah kah kah..... mana boleh Kopi Anan dah berenti.... cisss jadi kan dia geragau boleh juga buat cincalok... kah kah kah

47 ulasan:

cicit Hang Jebat berkata...

Bro,

Jangan layan sangat dia tu bro!

Tanpa Nama berkata...

jadikan die anak ikan bilis....
baru kapal selam najis boleh memancing anak ikan bilis tersebut....
kah kah kah....
depa yang huru-hara bila DSAI jadi PM...
Anwar tak jd PM lagi pun depa dah huru-hara....
kah kah kah....
memang cool la uncle isham punye ayat...
hahahahaha !!

anak berudu,
bapak berudu,
semue pun berudu-berudu belaka!


ikhlas,
lealala

HusainBolt&Nut berkata...

Brader...mamat ni kita jadikan dia getah sekerap...atau bola tenis...senang sikit bila baling atau kena pukul memantul mantul...

Lahabau punya ketua menteri...ngabiskan boreh yo..

HusainBolt&Nut

Tanpa Nama berkata...

Mari kita buat pencalonan utk kategori-kategori berikut:

-Pendatang baru yang paling DIKUTUK rakyat dalam sejarah Politik
-Makhluk yg plg LAMA TIDUR dan suka mengigau(contohnya naik LRT bersam rakyat jelata di KL)
-Profesor paling KANGKUNG di Malaya
-Saluran televisyen paling LAWAK abad ini
-Berita politik yg paling banyak membuat pembaca-pembaca ketawa sambil terkentut-kentut
-Misai paling mirip Sivaji the Boss
-Munafik paling popular alaf ini
-Pengasas utama C4 Engineering

p/s kalo ade idea menarik tambah2 la

Tanpa Nama berkata...

Si mamat Melaka ni kalau diperhatikan maka semua orang tertanya tanya camne di boleh jadi ketua menteri melaka dan naib presiden UMNO. Dengar bila dia bercakap dah la gagap takde substance pulak tu, kalau orang putih komen dia kata "not inspiring at all-rubbish". Entah la...kalau orang camni jadi pemimpin di Malaysia ni maka sampai bila pun kita tak kan maju. Agak nya senua orang kat Malaysia ni buta kot pilih dia jadi ketua.

sena-rioh berkata...

susah jadi berudu lam2. Otak tak membesar, makin mengecut adalah. Sumpah aje jadi katak, pas tu lenyek dgn kereta. abis cerita. Aku pun tak paham apasal org melaka ni masih lgi nak kat si berudu ni...tak de pemimpin lain ke.. aku tengok dia ni pun bukan nye cerdik sangat.

Tanpa Nama berkata...

salam bro..den kek uk ni baru dapek sms, sok pak lah nk umum bonus utk kakitangan kerajaan..1 bulan gaji..2 kali byr..bleh la bagi tau kengkawan lain..

Tanpa Nama berkata...

sok pak lah nk umum bonus..hehe sebulan gaji tu, risikan awal ni

Tanpa Nama berkata...

Ini power punya komen ni.... bang, lepas tu solat tahajjud... mesti lagi POWER punya.... kih kih kih

Tanpa Nama berkata...

huhuhuhu....gua pon pelik gak mamat melaka tu leh komen mcm tu...ape dia tak sedor ke yg negara kita memang dah huru-hara sejak dulu lagi....muahahahaha...

chekdenoor berkata...

huru hara skit jer...... demi untuk kemakmuran berpanjangan dimasa depan.......

yang buat hura-hara ialah org umno gak....yang hilang pendapatan lumayan.....

kita orang kerdil sangat memerlukan perubahan untuk menikmatan kesan DEB yang adil dan saksama.

Hakim berkata...

Dari segi analisa, sekiranya majoriti yang melompat parti adalah dari bukan Melayu, maka majoriti ahli parlimen kerajaan baru adalah bukan Melayu. Ini merupakan suatu komposisi yang kurang sihat. So, diharapkan Umno punya org lebih banyak yang melompat. Negara kita masih belum lagi terbuka dari segi perkauman dan sekiranya kesucian Islam ingin dipertahankan, maka adanya baiknya majoriti kena berdasarkan komposisi kaum. Anwar kena bijak memujuk ahli Umno utk mengikut perjuangannya dan ini bukan senang. Mengapa Anwar masih belum jadi daftar ahli PKR? Masih tanda tanya.....

Mungkin ada strateginya. Adakah Anwar akan kembali menguasai UMNO? Bukan mudah tetapi sessunguhnya hanya UMNO adalah platform yg mudah jika nak ambil alih negara. Kita tunggu dan lihat

www.amirul-hakimi.blogspot.com
www.lagusempoi.blogspot.com

Farid Kuantan berkata...

si misai kontot ali chaplin ni cabul sungguh.negara huru-hara kalau rakyat kene bom c4.ini lawak badul dari seorg menteri dan naib presiden UMNO.

wrdboom berkata...

kalau buat cencaluk jgn masin-masin sangat, nanti tak sedap.

pesara tua berkata...

Tak sedih ke warga Melaka mendapat menteri macam Ali Rustam? Menganggap diri orang lain tak begus menunjukkan diri tu lagi tak bagus.

chong berkata...

there will be choas during changes for sure.

but if malaysia doesn't change, we will keep on sinking.

rizal berkata...

gampang ali ketam..anak sapa bodo sangat ni..dah la bodo tak hensem pulak...misai tu betul kan sikit ali..

stormbringer berkata...

Bang Isham,

dioghang ni sumo eh bangang. tak ghoti2. oghang dah tak suko tu lopeh yo lah.

tu la the Bees ni memang tak nak mengakui yang oghand dah bonci. asik nak boghi alasan, lopeh tu buek cito oghang suko kek dio laie..

kah kah kah

stormbringer berkata...

dioghang ni sumo eh memang bangang. dah tau oghang tak suko tu lotak jawatan yo lah. ni buek cito macam macam buek oghang laie sakit ati!

gampang boto!

I swear berkata...

I agreed that if Anwar becomes PM, Malaysia will be in chaos, but this will be temporary (at least 6 months) for the simple reason that BN (opposition) will create hell lots of problems. What more Pakatan will only have simple majority.

Uncertainty will always arise when there is a change in govt. Would the change be good? Everyone hopes so but the real test is whether the new govt can govern in a clean and fair manner.

If a govt is clean and fair, I cannot see any reason why there are so many votes against them (Read today's the Sun's front page). On Pakatan, it is still too early to tell if they have done a fantastic job, but at least they offer a new hope.

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro ;

mamat nie kee yg dengar citer dok simpan si "RahimNoor" biawak hidup yg dah sewel kat tempat dia memerintah sekarang .. gua dengar dari member2 lah yg si RahimNoor biawak hidup nie dah keterlaluan sewelnya .. mohon info Bro ..

jeansLusuh
ReformasiSejak10Tahun:

Tanpa Nama berkata...

bagi saya ALI RUSTAM adalah hanya penggenap korum UMNO...tak memberi apa apa makna.Ini membayangkan dia yang berciri-ciri kebudak budakan.
Rakyat malaysia mengakui bahawa DSAI lebih berkalibar jika dibandingkan dengan pemimpin2 UMNO yang ada sekarang ini.
"Ali Rustam...cakap biar berfakta"

p/s dalam UMNO sekarang pun huruhara.

Dynamite.

AIC Kuching berkata...

Huru-hara hasil cetusan pemimpin BeeEnd yang xtahu memimpin...

p/s: bagus sumpah jadi ICEBOX, bleh simpan ikan buat bekal musim tengkujuh nanti.

ora koyay berkata...

bangang bangang bangang....bn yg buat malaysia ni huru hara....gerakan rakyat untuk membina malaysia baru x boleh d nafikan

Fazrul Shahril berkata...

Salam Tuan,

Tak baik tuan gelak kat orang sorang-sorang... so mari gelak beramai2.. ahahahah lawak antarabangsa tahun ni.., apa nak buat dah bila otak tak boleh nak pikiaq, lepas tu sapa yang layak jadi PM Malaysia?

ha.,. Jawab.. jangan tak jawab..

bomoh din berkata...

Dato wira perdana rustam! Huru hara sebab perampuk perampuk UMNO gak bisa merampuk lagi. Kah ..kah..

samdol berkata...

aku lagi terkejut beb bila Mat Ali Rustam jadi PM dan Rahim Tambi Chik
jadi TPM...mmg ramai lah yg kena tangkap dipenjarakan bila buat repot skandal tentang dua manusia bingai jadi PM dan TPM ni....... ceh !

AbdRahim berkata...

Negara sekarang pun dah lebih dari hura hara sebab dah terlalu lama berkuasa,elok ler tukar pada yang sanggup memberikan jaminan untuk membetulkan keadaan,kasihanlah kami orang-orang biasa ni.....

maria j berkata...

kalau jadi cincaluk pun belum tau orang nak....takut dah makan otak jadi bangang, macam dia....Talk is cheap...cakap without substance, itulah standard menteri AMENO.

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Ramai2 pemimpin Panji Keris,dia ni salah seorg yg IQ dia bwh 20 aku ase...

Merapu,meraban,merepek,melalut...

Oh,upenye org tua ni ade penyakit
"Anwarphobia" (Fobia pd DSAI)

Datuk Seri,jaga la Melaka tu elok2,kang mase PRU 13,tkut b'tukar tgn je mcm Selangor dan Perak...

nemzetiszocialiszmus berkata...

Adalah tidak menjadi masalah jika tuan ingin memberi pendapat bagi pihak diri tuan tentang Dato' Seri Anwar Ibrahim.
Tetapi bukan adab kita selaku umat Islam menyentuh keaiban umat Islam yang lain.
p/s: Mungkin yang akan terima kutukan tuan adalah di kalangan mereka tidak berfikir, tetapi bagi ahli fikir, kutukan peribadi hanya sekadar provokasi yang dituruti oleh hawa nafsu.

Tanpa Nama berkata...

ooo.. TAuke fun fare melaka ni...jangan layan sangat...dia dah jadikan melaka bandara fanfare, apa dia tau pasal negara..

Karipole berkata...

semakin hari semakin teruk mat misai ni. elok pi check di pusrawi

mimie berkata...

muahaha... jadikan dia lintah ker... ade market skrg... die nie terkena penyakit YB REMBAU yang busuk tuh... die bole la join koloni baboon... spesis nie hampir pupus... muahaha

amoker berkata...

Huru hara kat dalam UMNO shj. Sebab tiba tiba, takde duit dan kontrak lagi. Dan bila takde duit, pembesar UMNO akan kehilangan pengikutnya. Status quo musnah..

Tanpa Nama berkata...

may i post your writings at www.melayumoden.com

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro.

Memang dah jadi adat dunia, keji- mengeji sudah jadi biasa. Tetapi berhati-hatilah. Sebelum menbuat ulasan , hendaklah berfikir secara bijak . Bukan hanya ikut emosi.

Bagi Saya BN dan PR sama aje. Mereka harus mengubah dan buat koreksi diri. Harap jangan hanya fikir kepetingan peribadi.

Rakyat menderita. BN dan PR harus bersatu dalam menangani kepetingan rakyat.

Harap mereka itu sadar diri. Takut hari ini menang lain hari kecundang.

Yang menang harus bersukur yang kalah juga harus bersukur. Fikir-fikirlah untuk rakyat. Jangan telunjuk lurus kelingking berkait.
Ada Udang Di Sebalik Batu.

Ikhlas. ikhlas... Ihklas...
bukan $$$......$$$.....$$$$

Sayangilah Malaysia.
Merdeka Malaysia.

Rimau kumbang berkata...

aku lepak di pasar kemaman pagi ni..masih ada suara2 sumbang mengatakan bahawa negara akan jadi macam 13mei jika anwar jadi PM..itu suara2 org tua di tepi pasar..suara2 org muda pulak akan terus sokong DSAI..demi agama dan bangsa..kami orang muda mesti positive thinking..hidup PKR..rimau kumbang berkata2..

Tanpa Nama berkata...

Yang buat huru hara tu sapa lagi kalau bukan BN / UMNO dan suku sakatnya. Sudahla Ali, taula ko tu dah tak glamer....

zarin berkata...

Abdullah Ahmad Badawi - 'I did not chop down that cherry tree; I was just taking a nap under it.'
Najib Razak - 'I swear that I have never MET that tree.'
Hishamuddin Hussein Onn- '...but I only own a keris ,not an axe; so how to chop down that cherry tree?'
Dr Mahathir Mohamd - 'Apa nama cherry tree, yes, I chopped it down because, I don't like the idea of Pak Lah sleeping under it.'

VK Lingam - 'It could be me, it may be me but I don't think it's me.'
Anwar Ibrahim - 'I did NOT do it, and I am not giving any DNA sample for you to plant on the axe handle.'
Mohd Khir Toyo - 'The new state government should just trim the grass and not waste time asking who cut the tree.'

Ahmad Said (Terengganu MB) - 'I chopped it down because cherry trees are more expensive to maintain than durian trees.'
Azalina Othman - 'Cherry tree is not included in my tourism MOU so I chopped it down. Besides, there are so many unauthorised signboards being put up by Ah Long around that damn tree.'
Shabery Cheek - 'Not me. I challenge you to an open debate on tree cutting.'

S Samy Velu - 'I chopped it down because Hindraf members were using it as a meeting point.
Wira Ali Rustam - 'We have planted durian trees for 50 years and we will plant them for another 50 years. We do not need cheery trees, apple trees , pear trees and all these other foreign trees.'
Rais Yatim - 'You must see the bigger picture, Ahmad Said said cherry trees are expensive to maintain; Ali Rustam said that's against our national identity and, I needed to test my new axe; so you see, it is a WIN-WIN situation all around.'
Sharir Samad - 'I cut the tree because we could no longer afford to subsidise it.'

Karpal Singh - 'The bigfoot creature did it.'
Bung Mokhtar - 'The big monkey did it.'
Pandikar Amin Mulia (Speaker) - 'There is nothing in the standing orders against chopping cherry trees. Kinabatangan duduk, Bukit Gelugor duduk.

Khairy Jamaluddin - 'I did not do it, neither did the Mat Rempits. By the way, what's a cherry tree?'
Lim Kit Siang - 'Cherry tree also you don't know; you are an insult to Oxford!'

Nazri Abdul Aziz - 'Racist, racist, racist! When we cut down durian trees nobody made a fuss. Now...'
Malaysian Citizens - 'Oh for heaven's sake! Somebody please plant something before we all starve to death!'

SURESH berkata...

Si mangkuk hayun tu habis dia kerjakan pantai klebang yg terkenal sebagai salah satu indentiti melaka. Dahla tu semua padang bola termasuk padang pahlawan pun dah terkorban atas nama kemajuan.Yg malangnya semua kemajuan di melaka pasti si mangkuk tu dan kroninya ada komisen.

Ikrak berkata...

Hey Ali Rustam, Tell us how much wealth you have accumulated through corruption?

Tanpa Nama berkata...

i agree with hakim in saying that more malay mp should be joining pkr rank rather than other race. but you see forming the government is within reached. but to maintain a clean government with corrupted mps from present bn could cause serious damage to the credibility of pkr in the long run. more than 30 mps are willing to jump but do you really want to accept all of them, some of them with sleazy character such as ezam should be avoided at all cost.
on top of that some form of amnesty and immunity must be granted to remove fear from civil servant in order to gain their support to pkr.

Tanpa Nama berkata...

Orang gagap dan berlidah pendek, akal lagi pendek tapi diperlukan oleh pemimpin AMNO (Arwah Malay United Org.). Pernah TDM semasa menjadi PM dan memberi jawapan kpd satu soalan kenapa perlunya AMNO mempunyai pemimpin yg berakal sengkat ( disatu majlis anjuran BTN) beliau menjawab, Pemimpin AMNO memang berangan2 tinggi dan kita tak boleh layan kehendak mereka semua. Jadi kita perlu ada 'pemimpin' yang bersikap seperti 'INDIAN CRAB/KETAM INDIA) dalam bakul kita. Kerja ketam india ni bila dia temgok dalam bakul itu ada percubaan dari ketam lain yang nak keluar dia akan tarik kaki ketam itu untuk jatuh kedalam bakul semula......dengan ini mudahlah kerja kita!!!! Jadi jangan gelisah dan gundah gelana...kerana si Ali Rustam tu memang lah Ketam...Tak kemana pun duduk dalam bakul lah sampai bila2...

Tanpa Nama berkata...

Zarin ... that's a good one.
Hilarous and meaninful.

uncle_abu berkata...

kahkahkah...cayo la bang..huru haro sobab diorang laa.bangang xperasann ko??xyah komplen2 pasal mangkuk tingkat nih...kito gelak an dio jer..HAR-HAR-HAR!!!

orang melaka berkata...

bro, biarkanlah si luncai ni terjun dengan labu2nya...
biarkannn....