Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 29 Ogos 2008

CHONG WEI KINI BERGELAR DATUK

PULAU PINANG 28 Ogos - Jaguh badminton negara, Lee Chong Wei dianugerahkan pingat kebesaran negeri yang membawa gelaran Datuk sebagai menghargai kejayaannya menyumbang pingat perak pertama negara dalam acara badminton perseorangan pada Sukan Olimpik Beijing, baru-baru ini.


Kah kah kah ada – 36 Datuk baru di Amerika. 51 Datuk baru di China. 23 Datuk Baru di Russia. Bersepah-sepah datuk-datuk ni – pergi tersepak pulang terlanggar.

9 ulasan:

Teruk Betul berkata...

Teruk betul. Nampaknya saudara cemburu kerana Chong Wei bergelar Datuk dan anda pula tidak.

Tanpa Nama berkata...

bagi can la.....jadi penguin pun dapat 'knight' kat england.

sewel167 berkata...

mmmm dato' yg ada cucu je datuk ori...

Tanpa Nama berkata...

muahahaha...jangan sampai menang acara lumba lari dalam guni pon leh dapat datuk ... melompat² nanti...huhuhu...ape la sgt datuk tu sekrang ni...

irsha berkata...

suka misbun dpt datuk, tp chong wei tu nanti la dulu... pingat lain lebih suai spt pjk ke.. apa2pun menang perak tu mmg la gempak tp blom cukup utk gelaran datuk... bukan dengki ekkk. puji chong wei nak buat pertandingan badminton amal utk isteri datuk misbun. bravo chong wei!

Tanpa Nama berkata...

Kalau di negara India jika sekumpulan manusia sedang berkumpul apabila dibaling seketul batu nescaya akan terkena kepala seorang DOKTOR. Menunjukkan betapa ramainya doktor di India. Kalau kat Malaysia agaknya kena kepala DATUK kot!

mimie berkata...

agaknya lepas ni kalau Chong wei menang emas bole dapat Tan Sri ker... muahaha... apepun tahniah chong wei...

lanz berkata...

bukan masalah cemburu ke tak, dah memang betul, sikt2 dato, sikit datuk, sana dato sini dato

Tanpa Nama berkata...

jeles ker????p lamian tgk...ckp byk plak