Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Oktober 2008

BAJET 2009 SELANGOR TIADA ISTEMEWA - melayau

SHAH ALAM 20 Okt. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo menyifatkan Bajet 2009 Selangor yang dibentang hari ini tidak mempunyai sebarang keistimewaan yang boleh dibanggakan.

Sebaliknya, menurut bekas Menteri Besar itu, kerajaan negeri ketika ini hanya meneruskan program yang dirancang oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diterajuinya sebelum ini.

''Saya lihat Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hanya menjalankan apa yang kita laksanakan selama ini, tidak ada apa- apa yang baru kecuali Tabung Warisan Anak Selangor.


kah kah kah…apa yang munkee ini cakap memang betul… munkee ni cakap benar kah kah kah… bujet selangor memang TIDAK ada istemewa….

PERTAMA... tak ada driver dapat 200 hectar tanah… kah kah kah

KEDUA... tak ada buat projek rumah mewah untuk exco kerajaan negeri….kah kah kah

KETIGA... tak ada jual kontrek bawah meja …..kah kah kah

KEEMPAT... semua sama tak kira jawa, melayu, cina atau india….kalau ada kebolihan selamat datang ke selangor…. kah kah kah

KELIMA
…. tahun ini kerajaan selangor tak payah beli penyapu…..kah kah kah



12 ulasan:

najis dowl berkata...

TUMPANG GELAK..KAH KAH KAH
bab penyapu paling sempoi skali..
teringat zaman sekolah dlu...bilik sape paling kotor dapat penyapu masa perhimpunan...kat s'gor masa khir toyol dia boleh bagi penyapu lagi ..yang ni memang speSIAL sebab org tua y dapat penyapu...lepas ni sume pemimpin ameno kita kne bagi penyapu sorang sekor..sebab sume dah kotor...kt madey kite bagi mop

muram! berkata...

memanglah tiada yang istimewa, si khalid gagap ni bukan hebat pun, cakap je banyak tunjuk hebat. hasil kerja memang takda pun, hanya harap buat benda sensasi je, kerja kerajaan bukan pandai sangat buat, tak payah nak harap apa2 kat dia, kalao bab nak melingkupkan boleh la diharap tu.

Tanpa Nama berkata...

Budget selangor 2009 kena pikir macam mana nak bangunkan semua bangunan terbiar yang ribuan unit sei selueurh negeri angkara kerajaan Khir Toyo dan Mat Taib.
Kalau rasa rumah-rumah ni etrlalu banyak. Hentikan kelulusan projek perumahan baru tak kiralah strategik mana sekali pun.
Kerajaan negeri perlu menilai dan mengkajis emual semua pelan perancangan negeri terdahlu yang dah lingkupkan negara berbilion ringgit untuk songlap dan bawak lari ek Australia dan Eropah.

berus sabut berkata...

KEENAM-tiada lagi makanan rasmi tempe.. kah kah kah

Mat Smokey berkata...

Selangor diperintah Perikatan,
Bajet Selangor telah dibentangkan,
Bukan utk kroni atau "kekawan"
Semua saksama demi keadilan..

Ex MB kata tiada keistemewaan,
Kununnye rakyat akan berduka,
Bajet dulu lari dari perancangan,
Dibelanja utk "pemutih" muka..

daLyaanoon berkata...

ada lagi.....

sebb embee tak makan tempe!!!

yb4all berkata...

Saudara Isham
Khalid, diam-diam ubi, berisi
Khir, tin kosong

Kita, menagih janji manis
Kita, derita sakit dek penantian

Terimalah kasih.

bravo berkata...

kah kah kah...memang betul. Tak payah beli penyapu. Khir Toyo yang dah kena penyapu.

akar kayu berkata...

teringat pulak pasal hal penyapu masa Khir Toyo jadi menteri besar dulu.kecoh jugak la jadinya.agak-agaknya kalau Khir Toyo jadi MB semula entah apa pulak kelengkapan rumah dia nak kasi.haha.

ainon mohd berkata...

Jangan ungkit bab "Jawa". MB BN Selangor yang bukan Jawa pun bukan elok sangat perangainya!

singlecell berkata...

jawa jgn terasa. harap jawa perlu bersatu bersama masyarakat melayu, bugis dan lain2 membantu pakatan rakyat.khir dapat undi tinggi di kawasan jawanya. harap ada kesedaran.
di johor juga BN menang kerana jawa disana menyokong kuat BN. ini tidak dapat dinafikan. Ini hakikat, harap jawa sendiri lebih berinformasi. jgn
jd penakut.

Tanpa Nama berkata...

6) takde peruntukan untuk balkis..