Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Oktober 2008

LANGKAH TANGANI KRISIS -malayau

KUALA LUMPUR 20 Okt. Datuk Seri Najib Tun Razak yakin Malaysia tidak akan terjerumus dalam kemelesetan ekonomi pada tahun depan serta dapat menampan krisis ekonomi global yang mula melanda Amerika Syarikat dan negara-negara Eropah.

Timbalan Perdana Menteri berkata, ekonomi Malaysia mempunyai tiga kekuatan yang membolehkannya mengelak kegawatan iaitu dasar yang kukuh, berdaya tahan dan aktiviti ekonominya bersifat menyeluruh.

Pada sidang akhbar berasingan di Putrajaya dan Kuala Lumpur hari ini, Najib yang juga Menteri Kewangan mengumumkan langkah-langkah baru merangsang ekonomi, antaranya:

* Kerajaan akan menyediakan dana tambahan RM5 bilion bagi menggandakan saiz Valuecap Sdn. Bhd. kepada RM10 bilion. Valuecap ialah syarikat pengurusan dana milik kerajaan yang ditubuhkan untuk melabur dalam ekuiti-ekuiti strategik tempatan.

* Perbelanjaan projek-projek kerajaan pada tahun depan tidak akan dipotong walaupun sesetengah projek utama akan disemak semula.

* Menilai kembali anggaran pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) bagi tahun ini yang sebelum ini dianggarkan sebanyak 5.4 peratus. Perincian kadar baru KDNK akan diumumkan dalam penggulungan Bajet 2009 pada 4 November ini.


kah kah kah…. tadi cakap tak ade krisis… munkee betul mamat mongol ni…. kalau tak ade krisis kenapa ada langkah hendak tangani krisis…. kah kah kah…. kalau tak ada krisis… tak perlu nak tangan apa apa…kah kah kah

kah kah kah…duit 5 bilion tu duit dari mana…. dari petronas? …. dari kwsp?.... ni dah macam ekonomi zaman madey... selamat syarikat kapal anak dia…. kah kah kah…

kah kah kah… di semak projek tu nak buat apa?.... kah kah kah…. semak tu ertinya bujet dulu tak betullaaaa…. kah kah kah…. kenapa tak semak bujet di parlimen…. kah kah kah

kah kah kah… di malaysia KALAU MUNKEE KATA TAK ADA ERTINYA ADA….KALAU KHABAR ANGIN ERTINYA BETUL...kah kah kah


5 ulasan:

tayar pancit berkata...

memang bahlol...mamat mongol nak perbodohkan rakyat malaysia lagi la tu...betul la, kalau takdak krisis buat apa nak laksana langkah menangani krisis? ngok la mamat ni...tapi apa-apa pun misi memperbangangkan rakyat akan terus dilaksanakan untuk menunjukkan yang krisis ekonomi tak wujud di malaysia...zaman chedet yang maha dulu dah jadi dah lagu ni...nasib baik tak semakin teruk...kali ini kalau jadi lagi teruk ekonomi kita...mamat mongol ni kena bertanggungjawap...

Tok Moh berkata...

Kah..kah...kahh...
Kahak..Pthui...Warrrghhh..Kah..kahh..Cipan betul la si najib..bodoh...
ni.."Woi hang ingat semua rakyat kat malaysia ni bodoh macam hang ka...? Woi mak cik felda pun dah tahu bergoogle... "Bik Mama camna la laki hang ni...bodoh piang...
kesian dia ayak dah naik sampai kat kepala tu....

Mahyudin berkata...

Marilah kita bersama-sama berdoa agar krisis ekonomi dunia yang akan berlaku tidak akan kena tempiasnya kepada negara kita... Amin ya Rabbal Alamin...

Saya harap kerajaan akan menumpukan lebih usaha untuk menangani masalah besar ini. Mencegah lebih baik daripada mengubat...

Farouk berkata...

Kata-kata Najib ni mungkin nak menyedapkan hati rakyat. Apapun kita harap dan sangat-sangat berharap jaminan beliau ini betul. Rasanya kita semua dapat bayangkan apa kesan buruk daripada krisis ekonomi yang teruk..Nauzubillah…

Ayiem berkata...

Gua tabik spring sama lu syam...perkataan kangkong dah popular kat parlimen kekekekkeke.....