Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Oktober 2008

PEMILIHAN PUTERI JERLUN DIDAKWA DICEMARI RASUAH – berita hairan

AIR HITAM: Bekas Ketua Puteri Umno bahagian Jerlun, Afiza Ahmad mendakwa pemilihan jawatan sayap itu, Khamis lalu, tercemar berikutan berlakunya politik wang untuk membeli undi perwakilan.

Afiza yang melepaskan jawatan itu berikutan melepasi had umur, berkata beliau mendapat maklumat dan bukti daripada beberapa perwakilan yang mendakwa mereka disogok pihak tertentu sebelum mesyuarat pada malam Jumaat lalu yang diadakan di Wisma Jerlun dekat sini.

"Ramai perwakilan mendakwa diberi sogokan antara RM20 dan RM150 mengikut jawatan yang disandang masing-masing di peringkat cawangan supaya memilih calon tertentu pada pemilihan Puteri bahagian.

kah kah kah….. laaa murah nya harga seorang puteri…. kah kah kah…. 20 ringgit ….kah kah kah…. 150 ringgit …kah kah kah….. habis negara kena jual… kalau satu towkay balak mesti boleh beli banyak cawangan dan bahagian….. kah kah kah…. abislaaa negara ni kena jual…. kalau amerika keluar belanja 1000 juta….. mesti amerika dapat beli perhimpunan gerombolan united malays national organstaion…. kah kah kah….

kah kah kah...CHEAPEST PARTY MONEY CAN BUY…. kah kah kah



25 ulasan:

Edyes berkata...

kah kah kah...

kalau RM20, Abg Isham nak beli berapa puteri??? 5 cukup??

tapi jangan ambik yang RM20 punyer, tu stock muka jambatan tak siap... ambik la yang RM150 punya... full package!!

nizam berkata...

kesiannya pendokong UMNO. macam mana nak bela agama, bangsa dan negara kalau masalah rasuah membarah dalam parti. macam mana nak janjikan kesejahteraan rakyat, membantu rakyat susah, membangunkan negara jika amalan keji ni merebak dari JKKK sampai pak menteri. ish ish ish!
www.globalperfumes.blogspot.com

ANJAS ZACHRY MD NASIR berkata...

salam to isham

kah kah kah 20 hengget sama cam harga puteri belakang mati jer tak pon puteri yang ada kat petaling street...150 tu kira harga puteri kat area bukit bintang la kot sbb banyak pak arab sana kena mahai skit..kah kah kah

Farouk berkata...

Gejala politik wang atau lebih senang disebut rasuah memang amat merisaukan. Sampai bila pun ia tidak akan dapat dibanteras jika ia masih berleluasa tanpa had.. Ia harus ditangani segera supaya nama baik UMNO dapat dijaga daripada orang-orang yang suka menghentam UMNO...

Izwan berkata...

Jual-menjual..

Malu pun jadik tak malu, takut kena jual..;)

robotik berkata...

politik wang dan taktik kotor berlaku bila calon-calon rasa tidak yakin pada diri mereka.jika semua calon dan akarumbi rasa yakin akan pilihan mereka,duit tidak akan menjadi ukuran.yang menjadi ukuran hanya keperibadian dan prestasi kerja.

namun secara jujurnya kita masih belum lagi diperingkat sebegitu.wang masih jadi taruhan.siapa yang banyak wang maka dialah yang akan disokong.sebab itulah ada yang tidak suka bila Abdullah mahu lakukan pembaharuan terhadap BPR kerana takut mereka yang selalu taktik kotor akan diangkut.

Tok moh berkata...

Wah...Bro..ini ler peluang nak entot-entot.. murah plak lu...
dapat sepancut dua jadik ler...
bukan senang nak dapat puteri punya kangkang ni...

Masa hujan renyai-renyai ni entot-entot jilat best wooo...kena pulak sebalut ganja ke atau sedapur 2..
stim...

Pill not Kills berkata...

Bro,
50 ringgit - table top dancer
100 ringgit - plus batin
150 ringgit - boleh bawak balik

dengan syarat - kena pakai underwear pink color...kah kah kah

Johnny B. Rempit berkata...

Jualan murah!
Mari! Mari! Mari!
Lai! Lai! Lai!

Kalau RM20 jumlah minima, saya berani order 5 kot. Boleh buat meniaga ni.

Hahahahaha...

jawa peranakan berkata...

20 ringgit?

bak lima..

Tanpa Nama berkata...

Hai UMNO berserabut dengan rasuah demi mempertahankan Ketuanan Melayu

Mat Smokey berkata...

Rm20 harga Puteri terendah,
Seolah jualan "sale" di pasaraya,
Andainye si "dara" sebegitu murah,
Wanita pula harganye berapa?...

Tanpa Nama berkata...

Puteri Tahi Ayam.

Sepatutnya mereka ini mencontohi Shamsiah Fakeh yang bejuang tanpa mengira wang ringgit. Alahai, RM20.00 pun ambik gak ...... kat Zimbabwe yang inflasi mencecah 235 juta peratus pun takleh beli pompuan dengan harga RM20.00. Sah dah puteri tahi ayam.

CONTOHILAH SHAMSIAH FAKEH pejuang kemerdekaan sejati dan jangan jadi Melayu fascist.

FatimahIbrahim berkata...

wah, ini sudah kronik. Datuk Rais pun ada menberitahu hal sebegini. Ada sesiapa yang berani tampil untuk membasmi keadaan ni secara serius?

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah selamatkan negara kami dari lanun dan perompak-perompak umno...

Pengemis Buta Main Gitar berkata...

Nak tau camana nak banteras rasuah UMNO cara paling mudah dan murah dan senang dan efektif?

UNDILAH PAKATAN RAKYAT! KALAU PAKATAN RAKYAT JADI KERAJAAN, TAKDE ORANG NAK RASUAH UMNO LAGI! PAKATAN RAKYAT LAGI OPEN, KALAU RASUAH KITA TENDANG MEREKA CUKUP-CUKUP!

Sebarkan pasal rasuah barah teruk kat UMNO kepada semua saudara-saudari di kampung yang takde Internet!

Tanpa Nama berkata...

hang ni bodoh la...

Anasir berkata...

no wonder everyone can afford them..

macam letak duit singgit dalam jukebox, dan tengok sketsa lawak untuk 30 saat...

Tanpa Nama berkata...

UMNO akan terus unggul sehingga 2059. Manakala PKR akan terus jadi tunggul.

Dengan memberi wang ringgit jelas menunjukkan kebijaksanaan UMNO dalam mengendalikan ekonomi negara - sekiranya setiap ahli UMNO disogok RM20/hari/seorang bermakna negara akan menerima pusingan wang sebanyak RM60 juta ringgit setiap hari. Ini membolehkan derebar teksi terus membawa teksi, pemjual nasi lemak terus menjual nasi lemak dan pemotong rumput terus memotong rumput.

Bijak memang bijak kerana tidak ada parti yang mampu menandingi kebijakan UMNO diseluruh dunia itulah punca terjadi hasad dengki, irihati, cemburu terhadap parti Islam terbesar di dunia, parti Melayu terunggul di dunia dan mungkin di alam maya.

brahim berkata...

bro..tu bukan rasuah...UMNO kata...tapi politik wang...ha ha

tahi depa kata kek...muahaamuahaamuahaa

Brahim

ilovebudu berkata...

baik buat beli murtabak Raja..rm13+dunhill 14 ada lagi baki 50sen...rm20 beli putri dapat baki tak???...kaakakaka

Tanpa Nama berkata...

Itulah harga Srikandi um-NO HAMPEH. Berapa plak la harga Putera um-NO ye?? KJ mesti up sket semurah RM 20.50.

DAH TERANG LAGI BERSULUH. Apa TOTOK um-NO nie BANGANG KE BENGONG KE BAHLUL ATAU TOLOL?? pemimpim macam tun yang nak diangkat jadi pemimpin???

BANGANG DAN BAHLOL TOTOK um-NO nie.

Tanpa Nama berkata...

aduhhhhh...murah ye

bak aku 5 putri united malays orgasmnisation ni bro..

nak pancut ni...

RM20 murah murah murah..lepas tu jual balik pada putera kah, pemuda kah..kahkahkahkah

mana nak sorok muka ni..kalau jiran tau yang empunya badan ahli putri UMNO kahkahkah

silap2 laki jiran ketuk dinding signal nak mau-mau entot-entot ni...

dmppc berkata...

la.... kesian sungguh kat kaum sejenis ni. Menjatuhkan maruah kaum Hawa saja mereka ni. Semakin hari semakin buruk tinggakh laku puteri umno ni, agaknya semakin meniru perangai Mak dan Bapak diorang. Itulah kalau agama tidak dipentingkan, maruah diri jatuh semurah RM20 je...

sedih la jugak, mereka tu bukannya takde pelajaran kan?

jawa peranakan berkata...

OOOO..SEKARANG BARU LA AKU PAHAM..
masa pilihanraya dulu PUTERI marah2 sebab ada org2 dari kem pembangkang yang raba diaorang..

rupa2nya diaorang bukan marah sebab diraba..tapi marah sebab lepas diraba, mereka tidak dibayar RM20.00..

korang org pembangkang pun satu..dah lepas raba sampai terpancut-pancut tu,bayar la.. mana ada benda free dalam dunia bang..