Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Oktober 2008

EKONOMI MALAYSIA TIDAK AKAN TERJERUMUS

PUTRAJAYA 20 Okt. - Kerajaan yakin negara ini tidak akan terjerumus dalam kemelesetan ekonomi pada tahun depan atau terjebak dalam krisis ekonomi global, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Timbalan Perdana Menteri berkata, ekonomi Malaysia mempunyai tiga kekuatan utama iaitu dasar yang kukuh, berdaya tahan dan bersifat menyeluruh.

kah kah kah….. munkee ni cakap tak betul…. ekonomi malaysia ada 6 kekuatan bukan tiga….kah kah kah… ada tiga lagi…

PERTAMA ….beli kapal selam dapat komisen lebih ….. kah kah kah

KEDUA … bila beli eurokopter…. naikan harga 1 billion …..kah kah kah

KETIGA…bila saham jatuh ambil 5 bilion ringgit duit rakyat dan labur…kah kah kah

Untuk jaga masa kerja beli jam di hong kong…..kah kah kah



15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lagu P Ramlee,

APAKAN DAYA MASA TAK AKAN KEMBALI,
HANCUR MUSNAH SEMUANYA......

Tanpa Nama berkata...

Mari kita buat future study. Kemana Najib pabila PakLah pergi.
Mula mula saya rasa pergi MONGOLIA.
Yang muskil nya dimana Bik mama???
hahahahahaha!!! merajuk jumpa Datuk Shahrukh Khan la....kan dekat Monggolia ke INdia dia divert saja lah pesawat TUDM yang akan jadi harta mereka....

Tok Moh berkata...

Apa punya turrr...la..munkee bibir merah sekor ni... Makin menyerlah akan kebodohan,kemangkukan..
...seekor munkee bertaraf menteri..

Menteri-menteri BNatang ni memang bodoh nak mampus , kecik-kecik taknak mampos, dah besar menyusahkan orang..

"Woi Najib" Balik Isap Tetek
Bik Mama..
la...woi...

Tanpa Nama berkata...

Teringat pada krisis kewangan pada tahun 1997, ketika itu Madey binggong buat beberapa minggu bagaimana nak tanganinya. Selepas habis wang dah keluar drp negara baru dihebohkan nak kenakan kawalan modal sehingga dia menjadi hero di kalangan dunia ketiga. Madey tak sedar yang negara yang terdedah pada amalan ekonomi terbuka, belanja sakan bagi projek mega dan setelah berlaku krisis dia salahkan Soros bukan pengurusan ekonomi drp dia.
Najispun tidak berapa faham akan ekonomi negara terdedah pada pergantungan luar, pada AS, pada eksport, bukan bergantung pada kekuatan dalaman. Maka betullah kata you salah satu caranya Najis bertindak adalah dengan menyuntik RM 5 bilion pada ValueCap.bagi mengekalkan daya saingan negara.Hai MOF kita begini nak membawa negara kelaur drp kemelesetan yang akan tiba tak lama lagi.

tarik tikar berkata...

harap-harapnya apa yang Najib kata tentang ekonomi Malaysia tu betul la.kita kena bertahan dalam masa-masa genting.dulu kita pernah kena krisis ekonomi yang teruk dan kita dapat tanganinya.harapnya kali ini juga sama.

Tanpa Nama berkata...

jam saya kena curi ... takleh ke dia beli satu jam timex kasi saya pasal selalu lambat pi kejer tadak jam

RAKYAT MALAYSIA YANG PROGRESIF DAN BUKANNYA MELAYU PASIF (sebutannya fascist) MENYANJUNG TINGGI PERJUANGAN SHAMSIAH FAKEH, PEJUANG KEMERDEKAAN SEJATI.

youth attack berkata...

selagi Najib tak dapat membuktikan yang dia mampu untuk menjadi menteri kewangan yang baik,maka selagi itu susah untuk kita terima apa yang dia katakan tentang ekonomi negara.

keyakinan dan visi itu memang patut ada tetapi perlu ada kesungguhan dan determinasi.cakap saja tiada guna.

Farouk berkata...

Kata-kata Najib ni mungkin nak menyedapkan hati rakyat. Apapun kita harap dan sangat-sangat berharap jaminan beliau ini betul. Rasanya kita semua dapat bayangkan apa kesan buruk daripada krisis ekonomi yang teruk..Nauzubillah...

cucupakkasim berkata...

tak terjerumus lagi..?? 2 minggu lepas,renew r/tax pukul 10, pukul 11 boleh dapat duit subsidi sebanyak RM150.00,3 hari lepas,renew r/tax,nak ambil duit subsidi suruh datang balik lepas 1 minggu.. ada kah keewangan begitu genting saat ini??..tu pun dok pembohong lagi..tak terjerumus konon...

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Kenyataan mcm ni org2 kat area Sintok je leh percaya..

Kah kah kah

Klu satu dunia dah alami kemelesetan ekonomi,takkan M'sia ni tak kene tempiasnye...

Malaysia ni terletak kat dunia lain ke?

jebatderhaka berkata...

mane pulak 3...tuan hamba silap...
ada 4 la tuan hamba....
tambah 1 lagi...beli bini org ( bik mama bosan) utk belly dancing...kah kah kah.....

Izwan berkata...

Iskhh Betui ka bang najib oit..

;) Hepinya hati hahahha

FatimahIbrahim berkata...

Mari kita semua sama-sama berdoa untuk kesejahteraan Malaysia pada masa akan datang ni.
Minta-minta di jauhkan bala

Pill not Kills berkata...

bro,
latest news..Najib nak amik duit EPF to so called "bail out" valuecap to inject stock market..the problem is..counter mana yang kena...kah kah..adakah CIMB or Scomi or MBB...cuba teka.

ilovebudu berkata...

untuk masa depan terjamin masuk aamanah spn