Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Oktober 2008

RM6. JUTA UNTUK 150 LAWATAN LUAR BEGARA – KHALID – b. hairan

SHAH ALAM: Sejumlah RM6.6 juta dibelanjakan kerajaan negeri Selangor yang lalu untuk membiayai 150 lawatan kerja ke luar negara sepanjang tempoh 2004 hingga 2007, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Lawatan kerja ke luar negara yang termasuk misi mencari pelabur itu membabitkan Exco Kerajaan Negeri dan jabatan kerajaan," katanya ketika menjawab soalan Hannah Yeoh (DAP-Subang Jaya) pada sesi soal jawab sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.

Hannah dalam soalannya ingin tahu mengenai kos dan butiran lawatan ke luar negara yang dibiayai kerajaan negeri atau anak syarikat kerajaan negeri.

Beliau berkata dalam tempoh itu Jawatankuasa Perdagangan, Pelaburan dan Perindustrian paling banyak membuat lawatan iaitu 45 kali.

Abdul Khalid berkata antara 150 destinasi yang dilawati ialah Bangkok, Dubai, Shanghai (China), Korea Selatan dan Jerman


kah kah kah…. woit wak botox…. berapa banyak dah sapu duit rakyat selangor?
duit 6.6 juat ringgit ni duit siapa?…. munkee botox ni …. senang senang makan duit rakyat…. jalan luar negara….kah kah kah

kah kah kah …. tak kan pegi umrah pun nak pakai duit kerajaan selangor...cukup laaa bagi driver 200 hektar tanah…. abis selangor kena songlap…kah kah kah

penyapu dulu beli pakai duit siapa?.... dah pulangkan pada pejabat MB?.... kah kah kah.... tak kan nak bawa balik rumah....kah kah kah



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu baru lawatan oleh rombongan kerajaan negeri Selangor, bagaimana negeri lain? Ketua Jabatan lain? Ahli Parlimen? banyak akan kata'Tuhan tu kaya , murah rezeki kita dapat diberi kesempatan melawat atas duit rakyat.Kita bersyukur kerana dipilih menjalankan lawatan ini untuk mendapat ilmu dan pengalaman mempertingkatkan prestasi jabatan dan negara. Kita boleh borak pengalaman kita kepada orang bawahan kita dan mereka akan terpegun kerana mereka tidak mungkin dapat peluang semacam itu, peluang buta! Kita dapat peluang ini sambung mereka adalah kerana agama, bangsa dan negara. Pening siapa yang mendengarnya.Wahasil prestasi jabatan masih tak banyak berubah, contoh terbaik Naib Canselor2 yang banyak 'melancong' tapi prestasi ranking dalam dunia masih jauh kebelakangan. Biasanya mereka akan mencari peluang lagi untuk mendapat 'melancong' kerana nak lari dari kebosanan mentadbir yang tidak dapat memperbaiki lagi jabatan masing-masing. Apo nak dikato.

jawa peranakan berkata...

ini lagi satu jawa yang bawak kemaluan kepada org jawa..

wak..aku ni dari kecik telan tempe..tak jadi kacak macam kau pun..tetap muka jawa..

PS-libas je penyapu tu kat muka dia yang semakin cerah tu..

Zackry berkata...

Jangan shopping pun pakai duit Rakyat dah la.

jepturbo berkata...

cukup 1 juta visitor BRO leh claim reward...nanti jangan lupa declare berape masyuk kat blog ni... "KUASA RAKYAT KUASA DI TANGAN ANDA MAMPU MENGUBAHNYA"