Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Oktober 2008

NOR MOHAMED: VALUECAP PERLABURAN BAIK – Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Oct 22 – Kerajaan mengambil langkah melabur 5 bilion ringgit ke dalam Valuecap Sdn Bhd, kerana ingin membeli saham-saham yang dibawah nilai di bursa saham tempatan. Ini satu pelaburan yang meyakinkan kata Menteri Keewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop kepada Dewan Rakyat kelmartin.

Dia berkata ini berdasarkan perkembangan baik dan untung dari tahun 2003 hingga hari ini. Valuecap telah berkembang dari RM5 billion pada awalnya hingga ke RM8 bilion hari ini.


kah kah kah…. undervalue?.... dibawah nilai ?..... kah kah kah…. ertinya saham yang dibeli valuecap tak ada nilai…. tak kan pelabur buta tak tahu…. kalau tidak masakan mereka main saham melabur…. kah kah kah…

5 bilion ni untuk goreng bursa saham….. dulu munkee india muslim bukan hindraf ni main teka mata wang…. hilang 20 bilion duit kita semua kah kah kah…. ni nanti akan habis hangus…. siapa yang akan dapat duit ini…..pelabur dari luar negara….kah kah kah …mereka beli ketika saham murah…. bila valuecap naikkan nilai mereka jual… kemudian mereka blaaah…. kah kah kah … tak kan ini pun tak faham… munkee ni dari sintok ke….kah kah kah …

cukuplaaa tipu rakyat….lagi pun munkee ni bukan melayu pun… kah kah kah… macam mana munkee ni masuk gerombolan…. kah kah kah…ni betul kitul tipu melayu…



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nilai saham bursa KL sejak awal tahun hingga kini dianggarkan telah hilang nilai sebanyak RM 600 bilion, tolong betulkan jika angka ni salah. bantuan hanya untuk tertumpu pada lebih kurang 20 saham terbaik yang selalu menyumbang kepada prestasi komposit indeks, maknanya saham tertentu yang ada kaitan dengan GLC atau UMNO/BN alias saham bagi orang kaya, bukan saham kebanyakannya. Yang jelas bantuan untuk saham'orangkaya'. Apa rakyat berdiam diri dengan tindakan menyuntik bantuan pada Valuecap?

tayar pancit berkata...

mamat ni kalau pakai baju pagoda dengan kain pelikat lepas tu ronda dekat tasek gelugor sana, sah orang kata dia jual kacang putih...bukan menteri...dia ni dulu barua dolah...bila mamat mongol ambik alih mof, dia dah jadi takdak keja la...semua keputusan mongol yang buat...nak ampu tak reti...pru13 nanti tak nampak dah muka mamak penang ni...