Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 Oktober 2008

PENGUMUMAN PENURUNAN HARGA BARANG JUMAAT INI KATA SHAHRIR - melayau

PUTRAJAYA 22 Okt. Pengumuman mengenai penurunan harga barangan akan diadakan Jumaat ini sebagai menyahut gesaan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang mahu supaya semua industri dan peniaga menterjemahkan penurunan harga komoditi dan minyak melalui mekanisme seumpamanya.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, kementerian telah mengadakan perbincangan dengan semua hipermarket untuk tujuan itu dan sehingga kini, hanya satu syarikat yang bersetuju.

kah kah kah…. berapa kali nak cakap barang bak turun harga…. Kah kah kah… dah berapa jumaat dah… kah kah kah ….macam mana wak ni nak turunkan harga barang…. ni macam nak kelentoing aje….. sampai kiamat barang tak kan turn harga

makanan dan barang dapur….sayuraan dah naik…. ayam dah naik harga… ikan dah naik harga….beras naik harga.. … woit munkeee…. tak pernah pergi pasar ke?...pergi laaa sekali sekala…. jangan cakap je

hanya satu syarikat setuju…. kah kah kah…

tu pasal lah … kerajaan patut ada pasaran sendiri…. beli dari orang ramai…. jual untuk orang ramai… untuk masuk kantung negara…. negara itu orang ramailaaa….

ni bagi carrefour, bagi tesco… ini syarikat lanun…. kenapa kerajaan tak buat gedung sendiri… baru boleh kawal harga… duit pun tak pergi ke london atau paris…. apa ngoook sangat ni….kah kah kah

nak ajak meting pun syarikat kapitalis ni tak ambil endah…. kah kah kah….siapa lebih power…. carrefour ke munkee ni….kah kah kah…. siapa lebih terer… tesco ke … munkee ni… kah kah kah



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harga akan turun, tapi kadarnya tidak bernisbah dengan penurunan harga petrol dunia. Banyak alasan abstrak akan diberi seperti kadar ringgit kita sudah menurun dengan dolar AS, kita masih pantau lagi harga petrol global, kita akan adakan mesyuarat kabinet dan apa lagi. Harga barang akan turun mungkin sebanyak 5 sen,10 sen, 15 sen seperti turunnya harga petrol pam. Rakyat tak boleh mengeluh sangat terpaksa menerima adanya penurunan minimum itu adalah lebih baik daripada tiada penurunan langsung. Siapa boleh buat kira-kira betapa banyak keuntungan para peniaga dan kaitannya daripada tidak menurunkan harga barangan mereka. Kepimpinan UMNO/BN amat lembab untuk menurunkan harga, dah hilang sabar rakyat barulah nak turun, lepas tu kata'kita ni kerajaan prihatin dan penyayang!'

jawa peranakan berkata...

SATU JE SYARIKAT YANG SETUJU?!

pegi mati la wak shahrir..

bikin malu jawa je..

PS-jangan kau masuk kampung org jawa..nanti ditetak..

enche treq berkata...

ish...
beliau neh...
saya mcm penin2 sket neh...
dlu rsa mcm ad dngar ayat cmneh...

"There is a possibility that the price of petrol would revert to the old price of RM1.92 a litre which motorists had enjoyed before the price hike in June. Domestic Trade and Consumers Affairs Minister Datuk Shahrir Abdul Samad said this would be possible if world crude oil price continued to dip to below US$72 (RM252) a barrel..."

skang neh dh US$67.40 setong dah...
nk kta ringgit jtuh..??
tbrunya saya tgok US$1=RM3.54881...
kalo US$67.40 jd RM239.19...
xtaw la sya...
mngkin ad saya slap kot..-tnya la yb shahrir..-dya lebih arif..

pilihan berkata...

Sabo je lah tunggu. Harap2 jadi betul2 lah tu.